-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Włókno węglowe
Date: Mon, 13 Jun 2011 21:24:11 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 26
Message-ID: <it5o4j$2f5$1@news.onet.pl>
References: <5...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-255-47-124.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1307993044 2533 77.255.47.124 (13 Jun 2011 19:24:04 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Jun 2011 19:24:04 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
Thunderbird/3.1.10
In-Reply-To: <5...@n...onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28915
[ ukryj nagłówki ]
>
> Ok, sprężyna nie jest kształtu zwykłej amortyzatorowej. Ona będzie miała kształt
> ")" podczas spoczynku i"c" podczas wygięcia. Skok tej sprężyny
wg mojego
> założenia to około 300 - 400mm w takiej pracy. Co do zastosowania szkła to czemu
> nie powinienem? Chodzi mi o to by sprężyna nie była przy tych gabarytach za
> sztywna. Myślałem nad stosunkiem 2xCarbon : 1xSzkło co zaowocowałoby
> przynajmniej w teorii nie obniżeniem wytrzymałości sprężyny względem czystego
> karbonu a dodanie jednej warstwy szkła dałoby jej większą sprężystość i
> "miękkość" przy zachowaniu wysokiej wytrzymałości :) mówię, tak to wg
mnie
> byłoby w teorii. A zastosowanie? Przyznam szczerze :) Szczudła do skakania :)
> zamierzam zaprojektować nową generację.
>
ciekawe... mam nadzieję że upublicznisz wyniki prac...oczywiście już po
opatentowaniu :-)
Natomiast obawiam się, że bez eksperymentów z wymiarami (zwł. grubością)
sprężyny się nie obejdzie. Co do szkła mam wątpliwości, które oczywiście
nie muszą się sprawdzić, ale wg mnie to czy obniżysz sztywność nie jest
pewne i zależy od rozmieszczenia warstw szkło/karbon, natomiast z
pewnością obniżysz wytrzymałość i odporność na zmęczenie. Przy takich
odkształceniach różnice w module sprężystości poszczególnych warstw będą
powodować powstawanie znacznych naprężeń ścinających i w efekcie
delaminację. Ale może przesadzam. Tak jak pisałem -porządne policzenie
tego jest teoretycznie możliwe, ale trudne i niekoniecznie się sprawdzi
w praktyce.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=