    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Wodór zamiast gazu ziemnego
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 12 Apr 2016 13:34:28 +0200

    Dnia Tue, 12 Apr 2016 04:11:58 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > Kiedyś mówiłem że powinniśmy sie przestawić na wodór. Brytyjczycy jak narazie
    planują przestawić Leeds. Tamtejszy dystrybutor dostał grant 300k GBP na
    przygotowania.
    > Już tylko krok do dwukierunkowych mierników gazu plus elektrolizerów,

    Myslisz, ze sie uda ? Czy gaz zawodorowany norm nie spelnia i nie moze
    byc dopuszczony ... na razie :-)

    > czyli zamiast zaśmiecać sieć energetyczną chaotyczną mocą z paneli
    > PV, Brytyjczycy będą pchać wodór do sieci. Potem tanie ogniwa
    > paliwowe, koniec uzależnienia od importowanego gazu itp korzyści.
    > Malkontenci pod stół i szczekać.

    Poczemy, zobaczymy. Na razie to te ogniwa paliwowe wcale nie takie
    tanie, a wodor do nich powinie byc czysty.

    Z czasem bedzie musialo do tego dojsc ... ale czy za 10 czy za 50 lat,
    i czy dwukierunkowe liczniki czy osobna siec/zbiorniki ..

    > http://www.telegraph.co.uk/news/2016/04/09/uk-homes-
    could-be-heated-by-hydrogen-under-plan-to-tackle-glo
    bal/

    Tylko zauwaz, ze to ma glebszy sens, o ile ten dystrybutor ma jakies
    wielkie zbiorniki gazu. Bo inaczej to lepiej grzac pompa ciepla ...
    tylko przydalby sie magazyn pradu.

    I te zbiorniki to dobrze by bylo, aby na 5 miesiecy starczyly ... ale
    prawdopodobnie jakies ma ...

    J.