  • 31. Data: 2010-11-16 09:49:18
    Temat: Re: Wskazanie kierującego
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Bo Straż Gminna Gminy Słupsk życzy sobie podać im m.in.
    > nazwisko panieńskie matki, miejsce urodzenia, pesel, serie
    > i nr dowodu osobistego, kod pocztowy i telefon osoby
    > której powierzyłem pojazd.

    A rozmaru przyrodzenia nie potrzebują? ;-)

    > Jeżeli podam im tylko imię i nazwisko tej osoby, to
    > wystarczy żeby spełnić wymóg art. 78.4 PoRD?

    Podaj im np. dane swojej babci. Albo kogoś innego, kto nie
    ma PJ, a tamten pożyczył koledze żeby skoczył na zakupy.
    Mówię poważnie, ostatnio czytałem gdzieś o takim patencie.
    Mandatu i tak nie unikniesz, ale nikt nie dostanie punktów.
    Wic polega na tym, że zgodnie z PoRD Ty jako właściciel
    masz obowiązek wskazać osobę, której powierzyłeś pojazd, ale
    tamta osoba nie jest już właścicielem i takiego obowiązku
    nie ma :-). Natomiast jak to działa w praktyce to trzeba
    byłoby przećwiczyć...
    Pozdr.

  • 32. Data: 2010-11-16 10:08:24
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-11-16 09:49, Robert_J pisze:

> [...]
    > tamta osoba nie jest już właścicielem i takiego obowiązku nie ma :-).
    > Natomiast jak to działa w praktyce to trzeba byłoby przećwiczyć...

    Lepszy numer to taki, ze podajesz 2 kumpli i obaj obstaja ze to oni
    MOGLI jechac.
    Sad umorzy z powodu niewykrycia sprawcy. Wlasciciel jest czysty, kumple
    nie moga zostac skazani za falszywe zeznania, bo zeznaja, ze
    "najprawdopodobniej to oni jechali".

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 33. Data: 2010-11-16 11:32:54
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > nie jest już właścicielem i takiego obowiązku nie ma :-). Natomiast jak to
    > działa w praktyce to trzeba byłoby przećwiczyć...

    Jeśli chcesz kłamać to po prostu powiedz, że nie powierzyłeś i nie wiesz kto
    użył wbrew twojej woli. Nie tylko nie będzie Ci można wlepić mandatu za
    wykroczenie drogowe, ale także ukarać za niewskazanie.

  • 34. Data: 2010-11-16 13:42:49
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > kod pocztowy i telefon osoby której powierzyłem pojazd.
    >
    > Jeżeli podam im tylko imię i nazwisko tej osoby, to wystarczy żeby spełnić

    Jak uniknąć mandatu za zdjęcie z fotoradaru? Kierowcy mają swoje sposoby
    http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/201007
    10/WYPADKI/109578138

    Czy można nie podać danych kierowcy
    Na zdjęciu z fotoradaru nie widać twarzy brata kierującego moim autem.
    Niestety dopuścił się on w tym czasie nie tylko przekroczenia prędkości, ale
    był także w stanie nietrzeźwości. Czy w takiej sytuacji mogę powołać się na
    prawo do uchylenia się od odpowiedzi na pytanie i odmówić wskazania danych
    kierowcy?

    Czy mogę nie wskazać kierującego pojazdem
    Funkcjonariusz policji kazał mi wskazać sprawcę wykroczenia uwidocznionego
    na zdjęciu z fotoradaru. Odmówiłem. Policjant ukarał mnie mandatem 500 zł.
    Czy miał do tego prawo?

    http://prawo.gazetaprawna.pl/porady/399378,jak_legal
    nie_uniknac_mandatu_za_zdjecie_z_fotoradaru.html

    Jest o wiele bezpieczniejszy sposób na uniknięcie punktów karnych.

    Gdy dowodem jest zdjęcie z fotoradaru można przyznać, że nie pamięta się,
    kto prowadził. Zapłacimy wprawdzie mandat od 20 - do 500 zł, ale nie
    otrzymamy punktów karnych - mówią policjanci.

    http://www.sfora.pl/Zlapal-cie-fotoradar-Mozesz-unik
    nac-punktow-karnych-a12533

  • 35. Data: 2010-11-16 14:28:18
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Jeśli chcesz kłamać to po prostu powiedz, że nie
    > powierzyłeś

    Ale ja nie mam zamiaru kłamać :-). Podałem tylko przykład.

  • 36. Data: 2010-11-16 15:16:54
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-11-15 23:32, Przemek V wrote:

    > Strażnicy z DC twierdzą, że nie mają prawa ukarać cię za niewskazanie. Jeśli
    > na zdjęciu ewidentnie nie jesteś Ty a nie chcesz wskazać kierującego to w
    > Warszawie SM kieruje sprawę do policji. Jeśli policja cię przesłucha jako
    > podejrzanego to odmawiasz składania zeznań (Twoje święte prawo) a jeśli jako
    > świadka to masz prawo nie pamiętać. Ja na razie z niecierpliwością czekam ze
    > 3 miesiące na wezwanie odbite przez SM na policję.

    To jest akurat dosc sliski watek. Bo generalnie zgodnie z art. 183 kpk
    ten przepis tyczy sie jedynie odpowiedzialnosci za przestepstwo i
    przestepstwo skarbowe (a nie wykroczenie). Wiec niby mozna sie powolywac
    na wiedze, ze podczas jazdy czlonek rodziny popelnil przestepstwo (mogl
    jechac np. po pijanemu ale rownie dobrze popelnic tez napad - o czym
    teoretycznie mozna posiadac wiedze a sie nia wcale nie dzielic). Tyle
    ze po takiej deklaracji nie zdziwilbym sie gdyby policja np.
    zasugerowala, ze wobec tego chetnie zabezpieczy i obejrzy samochod pod
    katem wszystkich zaistnialych w okolicy przestepstw.

    --

    memento lorem ipsum

  • 37. Data: 2010-11-16 16:07:09
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

> [...]

    > tamta osoba nie jest już właścicielem i takiego obowiązku nie ma :-).
    > Natomiast jak to działa w praktyce to trzeba byłoby przećwiczyć...

    P...isz.

    "właściciel lub posiadacz"

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 38. Data: 2010-11-16 16:10:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 16 Nov 2010 16:07:09 +0100 osobnik zwany SQLwiel
    wystukał:

    > P...isz.
    >
    > "właściciel lub posiadacz"

    osoba, której dałeś się przejechać nie jest posiadaczem.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 39. Data: 2010-11-16 19:51:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 20:38:56 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Przypadł mi obowiązek wskazania komu powierzyłem pojazd.
    > Czy jest gdzieś określony wymagany zakres tej informacji?

    Nie.

    > Bo Straż Gminna Gminy Słupsk życzy sobie podać im m.in. nazwisko
    > panieńskie matki, miejsce urodzenia, pesel, serie i nr dowodu
    > osobistego, kod pocztowy i telefon osoby której powierzyłem pojazd.

    Mogą sobie żądać. Powierzyłeś autostopowiczowi.

    > Jeżeli podam im tylko imię i nazwisko tej osoby, to wystarczy żeby
    > spełnić wymóg art. 78.4 PoRD?

    Wystarczy. Nawet tego nie musisz podawać.

    --

  • 40. Data: 2010-11-16 19:53:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 20:49:44 -0600, witek napisał(a):

    > to zalezy,
    > ma sie dac tą osobę zidentyfikowac.

    Podstawa prawna tej bredni?

    --