    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Sun, 15 Jan 2017 00:39:25 -0800 (PST)
    Subject: Re: Wtyczkologia stosowana
    From: s...@g...com

    W dniu sobota, 14 stycznia 2017 23:58:51 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Trafiasz wtyczką eSata w gniazdo nawet frontowe?
    > Trafić za pierwszym podejściem to można koncentrykiem lub trapezowymi mini/mikro
    USB - w tych trapezowych często dodatkowo sam plastik wtyczki jest niesymetryczny,
    trafiasz 10/10.
    > Kiedyś poszli po rozum do głowy i zaczęli oznaczać gniazda kolorami (np. przy
    kartach dźwiękowych czy granatowe d-Sub monitora), widać jak długa jest jeszcze przed
    nami droga postępu ;-)
    > USB trafiło na rynek zupełnie przypadkiem (inzynier w laboratorium MS zrobił sobie
    gniazdko i wtyczkę warsztatowe, bo akurat mu było potrzebne).

    > -----

    Ja zaś czytałem o rzeszy mądrych głów które ciężko dumały jak to usb zrobić aby było
    pancerne.

    W sumie nieistotne.
    Gniazdek i wtyczek znamy multum i w sumie idealnego nie ma.
    O ile jack-a sie wtyka bezproblemowo i jest relatywnie wytrzymały o tyle ma feler bo
    styka niezwiązane ze sobą styki podczas wtykania.

    rj-ki są ok ale lubia sie zakleszczać albo łamac sobie języczki.

    DB-ki nie dają sie wtykać bez patrzenia.

    Te magnetyczne applowe (teraz do kupienia jako niekiedy całkiem dobre podróbki) maja
    te wade ze nie zawsze odpowiednio mocno stykają i połączenie jest takie se.

    Reszty (w tym krawędziówki, sata, IDE, BNC, chinch) nie opisuje bo to mniej lub
    bardziej rzadko wtykane lub "lokalne" folklory albo złacza o malutkiej ilości
    sygnałów.

    W sumie faworyta trudno znaleźć. USB nie wygląda źle w tym towarzystwie. Nawet bym
    powiedział że jest relatywnie dobre...