  • 1. Data: 2017-01-13 14:51:32
    Temat: Wtyczkologia stosowana
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Macie patent na zapamiętanie, jak wcelować (180°) wtyczką USB / Sata / eSata w
    gniazdko, np. z tyłu obudowy, bez połamania?
    No mnie już qu...ica jasna ogarnia na myśl o matkach tych, co wymyślili te płaskie
    wtyczki...

  • 2. Data: 2017-01-13 15:00:36
    Temat: Re: Wtyczkologia stosowana
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-01-13 o 14:51, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    gniazdko, np. z tyłu obudowy, bez połamania?
    > No mnie już qu...ica jasna ogarnia na myśl o matkach tych, co wymyślili te płaskie

    Po palcu. I delikatnie.

  • 3. Data: 2017-01-13 15:11:06
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ale którą stroną w którą stronę?
    Jak się pomylisz o 180°, to dziecka nie będzie...

    -----

  • 4. Data: 2017-01-13 16:04:33
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 14:50:09 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    gniazdko, np. z tyłu obudowy, bez połamania?
    > No mnie już qu...ica jasna ogarnia na myśl o matkach tych, co wymyślili te płaskie

    Na nich zawsze jest logo/znaczek/napis wypukły.
    Napisem do góry/w strone widoczną.
    Czyli napis powinien byc do góry w laptopie lub w strone usera w tymże laptopie.
    W komputerze powinien być skierowany w kierunku góry jak płyta główna lezy na
    plecach.

  • 5. Data: 2017-01-13 16:19:38
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-01-13 o 15:11, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ale którą stroną w którą stronę?
    > Jak się pomylisz o 180°, to dziecka nie będzie...
    >

    > -----

    Z reguły znaczkiem USB (lub stykami jak są na wierzchu) do góry.

  • 6. Data: 2017-01-13 17:02:56
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Najwięcej gniazd mam pionowo i te pionowe stanowią największy kłopot.
    W poziomych USB "pełny metal" wtyczki zwykle jest z wierzchu, a "przecięty metal"
    zwykle od spodu, choć mam coś jednego (pendrajw?) na odwrót :-/

    Pytam też o Sata/eSata !!!
    USB trudno połamać, eSata/Sata ma plastikowe zatrzaski, tylko czekam aż pekną :-((

    RJ-45 też nie znormalizowali :-((

    -----

  • 7. Data: 2017-01-13 17:38:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-01-13 o 16:04, s...@g...com pisze:

> [...]
    > W komputerze powinien być skierowany w kierunku góry jak płyta główna lezy na

    USB bywa na płytach odwrotnie.
    Na pendriwach napisy są często z obu stron, z jednej pojemność a drugiej
    nazwa producenta.
    Poprawna rada jest taka że jak z tyłu jest ciężkie dojście to się tam
    nic okazyjnie nie dokłada tylko wyprowadza za dwa gniazda na panel
    przedni. W wersji oszczędniej wyprowadza dwa kabelki (przedłużacze) na
    przód.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2017-01-14 12:16:40
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 17:55:03 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

    gniazdko, np. z tyłu obudowy, bez połamania?

    > USB bywa na płytach odwrotnie.

    Pewnie że bywa, ale jednak zasada jest jak wyżej.
    A że nie ma zamordyzmu to może być różnie. Ale jak już ktos ma cokolwiek zakładać
    przy wtykaniu czegos w usb to lepiej sie stosowac do powyższej zasady wtedy
    statystycznie częsciej sie sprawnie uda wsadzić wtyczke (no chyba że ktos ma taka
    odwrotna plyte ;) )

    > Na pendriwach napisy są często z obu stron, z jednej pojemność a drugiej
    > nazwa producenta.

    Pendrive i wszelkie dongle to maja nie tylko taką wade jak opisałeś ale i to ze
    czasem są bez powodu bardzo szerokie lub grube. I wtedy mimo ze mamy 2 gniazda to jak
    wsadzimy jednego pendrive to juz nic innego w to gniazdo nie wsadzimy.

> [...]
    > nic okazyjnie nie dokłada tylko wyprowadza za dwa gniazda na panel
    > przedni. W wersji oszczędniej wyprowadza dwa kabelki (przedłużacze) na

    W laptopie też? :)
    Złosliwie pytam bo moja odpowiedź jest jedyna poprawna na zadane pytanie. Twoje
    rozszerzenie to optymalizacja sytuacji pytającego :)

  • 9. Data: 2017-01-14 12:20:30
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 14 stycznia 2017 07:56:05 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    >
    > Pytam też o Sata/eSata !!!
    > USB trudno połamać, eSata/Sata ma plastikowe zatrzaski, tylko czekam aż pekną :-((

    O ile USB było projektowane jako wtyczka/gniazdo pancernoodporne o tyle ani sata ani
    rj nie są przewidziane jako standard "częstowtykalny".
    Dlatego tam raczej nie ma regułki co i jak. Trzeba sobie albo samemu zapamietac, albo
    zaznaczyć i patrzeć jak sie wtyka.

    Ostatnio widzialemtaki patent ze se lolek zielonym mazakiem/lakierem pomalowal góre
    wtyczki i pasek na górze gniazdka.
    I jak wtykal to wiedzial co i jak.

    Poza patrzeniem co i jak sie wtyka to żelaznej reguły nie będzie. Bo zawsze sie
    znajdzie inżynier co zastosuje odwrotne gniazdko bo mu bylo wygodnie poprowadzić
    scieżki albo były o 2 grosze tańsze albo miał worek takich i szkoda było kupować nowe
    jak te sie marnują. A ty potem masz problem ;)

  • 10. Data: 2017-01-14 16:37:38
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle s...@g...com napisał w piątek, 13 stycznia
    2017 16:04:

    > Na nich zawsze jest logo/znaczek/napis wypukły.
    > Napisem do góry/w strone widoczną.

    Ściślej rzecz biorąc - logo USB do góry. Logo producenta i inne
    napisy już niekoniecznie.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.