eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaWycinak do zwykłej stali a nierdzewka › Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
  • Data: 2019-05-05 06:17:34
    Temat: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu sobota, 4 maja 2019 17:33:08 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Thu, 2 May 2019 15:54:48 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > > W dniu czwartek, 2 maja 2019 22:55:20 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > >>>>
    > >>>>> Przypomniała mi się wypowiedź szefa Rolls-Royca, kiedy firma podjęła
    > >>>>> decyzję o wycofaniu się z rynku motoryzacyjnego: kilogram samochodu
    > >>>>> kosztuje tyle co kilogram hamburgera, a kilogram turbiny- tyle co
    > >>>>
    > >>>> Z tym haburgerem to chyba przesadzil ... czy liczyl ceny detaliczne w
    > >>>> MD ? No i przesadzil jesli chodzi o marke RR
    > >>>
    > >>> Nieważne. Musieli konkurować z hamburgerowymi, przekonując klienta że oni to
    jakieś cuda robili. A klient i tak wolał Vauxhalla...
    > >>
    > >> Mnie tylko o liczby chodzi - Vectra w Polscie kosztuje chyba ze
    > >> 100kzl/1300kg = 65zl/kg.
    > >>
    > >> A hamburger ... no 12.99 za ... 0.25 kg to jakos podobnie.
    > >> Bo mieso mielone to gora 15zl/kg.
    > >>
    > >> W Anglii moze byc nieco inaczej, ale tez ceny RR to inna klasa.
    > >> Tylko trzeba klientow znalezc ... ale to sie nie szuka pod Vaxhallem
    > >> :-)
    > > Tylko gdzie?
    >
    > Maja doswiadczenie. A moze mieli.

    No i to doświadczenie powiedziało im żeby rzucić ten biznes w diabły.

    >
    >
    > >>> Oni robią dużo turbin parowych, a teraz i do sCO2 gdzie temperatury są niskie i
    odporność na korozję niepotrzebna.
    > >> A niska temperatura nie powoduje dodatkowych wymagan ?
    > >
    > > A czemu miałaby powodować?
    >
    > Stal sie robi jakas krucha ?

    Jaki poziom temperatur masz na myśli?

    >
    > >>>Zresztą łopatki to na ogół nie jest bardzo wysoki procent wagi.
    > >> No ale po co robic tanie turbiny parowe, ktore wszyscy potrafia
    > >> zrobic, skoro kg silnika lotniczego wiecej kosztuje :-)
    > > Nie wiem która z tych bzdur jest większa.
    >
    > Skoro piszesz, ze parowe maja mniejsze wymagania ... to moze nie
    > bzdura ?

    Ale masz jakieś pojęcie że wymagania co do żarowytrzymałości materiału samej łopatki
    to nie to samo co choćby wymagania co do wielkości konstrukcji?

    >
    > Swoja droga, to mnie ciekawilo - gdze sie testuje taka turbine 500MW ?

    Tu ostatnio dłubałem: https://www.google.com/maps/@36.7038823,126.4921935,
    5230m/data=!3m1!1e3

    >
    >
    > >>>> No i cos mi chodzi po glowie, ze ostatnio wyszlo, ze turbin tez nie
    > >>>> potrafia zrobic :-)
    > >>>
    > >>> Ale czytałeś co tam było powodem awarii? Stawiam skrzynkę wódki że nikt nigdy
    nie sprawdzał takich efektów w projektach turbin.
    > >>
    > >> Co nie zmienia faktu, ze turbin nie potrafia zrobic, i nie potrafia
    > >> testowac :-)
    > >> Moze trzeba do Vauxhalla pojsc i spytac :-)
    > > No to więcej od Rolls Royca nie kupuj. Idź do Vauxhalla i spytaj.
    >
    > RR od dawna mial silniki BMW.

    Zatem idź do BMW.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: