  • Data: 2018-11-09 13:26:22
    Temat: Re: Wyczynowe ferryty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:ps3nii$h07$...@n...news.atman.pl...
    J.F. wrote:
    >Miałem taką sytuacje z TI.

    I jest ona normalna.
    Kiedys gadalem z kims z branzy, to mowi, ze maja zamowienia wewnetrzne
    i plany - jak cos nie trafi do planu, to wcisnac mozna za rok.

    Ale wyobrazasz to sobie - robia fajny uklad scalony, przekonuja
    klienta, klient uruchamia produkcje ... i nie ma czesci ?
    Toz przeciez wiecej od TI nie kupi ... albo jest doswiadczony i wie ze
    musi rok wczesniej zamowic, albo jest doswiadczony i kaze wypelniac
    rubryke "second source".

    >Bywa, ale do takich zastosowań często można sobie kupić
    >IP core, zwłaszcza w cyfrówce.

    W cyfrowce tak, ale jak trzeba cos ponad cyfrowke ?
    Miales tu ostatnio - miernik pojemosci, czy US obslugujacy ekran
    dotykowy ... a przeciez zaden masowy wyrob tego nie ma.
    To komu oni to sprzedaja ?

    >Pełna typowość i porządny datasheet:
    >http://ferroxcube.home.pl/prod/assets/e431028.pdf

    >Nawiasem mówiąc, irytujący jest zwyczaj Ferrxcube niepodawania
    >współczynników Steinmetza, tylko jakieś nomogramy dają dla kilku
    >wybranych częstotliwości. I jak ja sobie mam policzyć straty
    >w rdzeniu dla 270kHz? Zostaje albo jakaś podejrzane zgadywanie
    >w oparciu o nomogram, albo pracochłonne szukanie funkcji
    >aproksymującej. Micrometals jakoś potrafi dać oba zestawy
    >parametrów: obrazek i gołe współczynniki do Matlaba.

    Moze po prostu nie jest to tak dokladne i trzeba sprawdzic
    praktycznie.

    Albo ... mamy klienta na miliony, jest zadowolony, a pan d* zawraca.
    Bierzesz pan czy nie ?

    Kiedys tak bylo z LED - mnie interesuje rozklad przestrzenny wiazki,
    calkowity strumien, spektrogram, dopuszczalny prad impulsowy, a dobry
    klient kupuje tysiacami
    "te czerwone 5000 mcd" i jest zadowolony ...

    >Nie da się, dla własności materiału kluczowe znaczenie ma ciśnienie
    >w prasie i temperatura w piecu. Sensownym nakładem środków nie
    >odtworzysz warunków produkcyjnych i potem nie wiesz, jak się ma
    >prototyp do rzeczywistego produktu. Zbyt ryzykowne.

    No ale kiedys ktos musial wpasc na pomysl, ze mozna trafo planarny
    zrobic, i co - pracowal w Ferroxcube i przekonal prezesa, ze to
    ciekawy pomysl, warto by zrobic z 10 tys, setke przebada dzial R&D,
    reszta pojdzie na sample ...

    >Na to stawiam, ale wtedy dalej nie wiadomo, kto oferuje takie usługi
    >i skąd bierze surowe sztabki.

    No ale testujac taka calkiem nowa koncepcje, i potrzebujac jedna
    sztuke, to skads trzeba zrobic.
    Moze producenci robia jakies sztabki do badan ... albo kupuje sie duzy
    rdzen i wychodzi pare malych sztabek ...

    >Człowiek z filmu zajmuje się tym zawodowo, choć Roman by go pewnie
    >zaliczył do garażowych dłubaczy.

    USA moze mylic - garazowy dlubacz, a potem sie okaze ze rzezbi dla
    dostawcy Della ..

    >Natomiast prawdziwi fachowcy, obecni
    >na rynku potrafią zrobić niesamowite rzeczy, np. to:

    >https://pl.mouser.com/datasheet/2/685/ds_BCM6123xD1
    E1368yzz-1122008.pdf
    >12V/68A/97.4% sprawności, izolacja 4.2kV i rozmiary zbliżone do
    >DIP40.

    Wow, niezle ...

    >Tego się na masowych ferrytach nie da osiągnąć.

    Myslisz ?
    To co, reczna praska :-)

    >Cena ~560 zł., ale to
    >w niektórych zastosowaniach nie jest cena zaporowa.

    Ale to jednak w jakims stopniu masowka, skoro w katalogu Mousera jest
    ... wiec i rdzenie w miare masowe ...

    P.S. No i wraca pytanie jak to jest z ta przewodnoscia ferrytow, skoro
    tam mamy 4kV.
    Dobra izolacja uzwojen ?

    PPS. Doswiadczenie z chinskich kabelkow - opanowali indywidualnie
    lakierowane druty, i druty gnd skrecone sa razem z 5V.
    Widac wcale sie nie przejmuja mozliwymi zwarciami.

    J.