    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Wykrywanie urządzeń w RWD. Ile cali ma cal?
    Date: Fri, 20 May 2016 10:33:24 +0200

    W dniu 19.05.2016 o 17:48, Borys Pogoreło pisze:

    > Bo jakbyś poza wielkością ekranów jeszcze musiał walczyć z różnymi
    > rozdzielczościami, to już nikt by się w tym nie odnalazł. Dlatego wymyślono
    > rozdzielczość logiczną w CSS, żeby to jakoś ujednolicić.

    Hmmm... niekoniecznie tak. Jeśli miałbym podane dpi ekranu to
    jednoznacznie wiedziałbym, że aby czcionka była czytelna, to musi mieć X
    pikseli. Np. przy ekranie 96 dpi czcionka 12px będzie wyglądała tak samo
    jak na urządzeniu mobilnym o 180 dpi przy 24px. Przelicznik jest
    banalnie prosty. Nie muszę dbać o fizyczne rozmiary urządzenia.

    Oczywiście zakładam, że nie powstaną jakieś absurdalne wyświetlacze o
    szerokości piksela, gdzie niczego nie wyświetlisz.

    Ponadto to ujednolicenie jest dość słabe kiedy niemalże ta sama
    rozdzielczość dpi na iPhonie to 320px a na jakimś Androidzie 419px.

    Po trzecie, wprowadzono do media queries parametr resolution, który
    poprzez to ujednolicenie storpedowano.

    > A masz włączone skalowanie DPI w systemie?

    Ja nie o tym mówię. W desktopach rozmiar pixelowy przeglądarki jest 1:1
    przekazywany. Zarówno CSS jak i JS "wiedzą" ile dokładnie mamy px.
    Możemy zatem budować media w oparciu o zakresy pixelowe bardzo
    precyzyjnie. W mobilnych px nie jest px lecz abstrakcyjną jednostką, w
    dodatku różną w różnych urządzeniach. No i o tym mówię.

    A co do Twojej intencji w/w pytania (zapewne miałeś na myśli poprawne
    wyświetlanie wymiarów calowych): akurat ja nie muszę gdyż mój monitor ma
    dokładnie 96dpi. A czy to nie działa w drugą stronę? Driver monitora
    przekazuje systemowi rozdzielczość w px i dpi, driver karty ustawioną
    rozdzielczość px i na tej podstawie wyliczana jest fizyczna
    rozdzielczość dpi dostarczana do przeglądarek? Nie sprawdzałem ale test
    jest ciekawy. Zweryfikuję.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek