  • Data: 2016-05-29 23:35:45
    Temat: Re: Wykrywanie urządzeń w RWD. Ile cali ma cal?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.05.2016 o 19:57, NotBear pisze:

    Hej

    > O fizycznych jednostkach na ekranie lepiej zapomniec

    Tak, koledzy już mi o tym powiedzieli.
    Zupełnie nie rozumiem czemu wprowadzono cale do jednostek w CSS skoro
    nie ma to żadnej wartości. :(

    > Potknąłeś się o "pixel-ratio". Przegladarka operuje na abstrakcyjnych
    > pikselach CSS-owych ("CSS pixels"). Ktos kiedys sobie policzyl, ze na
    > monitorze stojacym w odpowiedniej odleglosci od uzytkownika na jednym
    > calu miesci sie 96 pikseli.

    Tak na marginesie - odległość od monitora nie ma tu zastosowania. Jeśli
    96 pikseli zmierzone suwmiarką to 2.54cm, to znaczy, że wyświetlacz ma
    96dpi. Jednostki dpi są bardzo precyzyjnie określone. Nie ma tu miejsca
    na interpretacje, odległości od monitora itp.

    > wystarczy operowac w media queries na przedzialach szerokosci
    > zdefiniowanych w CSS pikselach lub jednostkach relatywnych.

    Tak też zrobię. Pixel ratio wydaje mi się prowizorką. No ale cóż, skoro
    inaczej nie można, to nie pozostaje mi nic innego jak dostosować się.
    Dziękuję Ci za pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek