  • 11. Data: 2010-06-17 16:57:33
    Temat: Re: Wymiana kondensatorów w PG
    Od: "lukasz" <...@...z>

    > Slyszeliscie kiedykolwiek o czyms takim jak odsysacz do cyny?

    A Ty teoretyku uzywales odysacza do wymiany kondensatorow w kilkuwarstwowym
    laminacie? po prostu nie sprawdza sie w tym przypadku.

  • 12. Data: 2010-06-17 17:08:35
    Od: "lukasz" <...@...z>

    > Po próbach stwierdzam że jednak troche zbyt duze spustoszenia można
    > zrobić.

    piszac wyrywamy przesadziłem, trzeba wygiac kila razy raz w jedna raz w
    druga i nozki same wychodza( naprawde słabo sie trzymaja) ,

    na szybko moza odciac aluminiowe koncowki i do krotkich kikutow dolutowac
    nowe kondesatory, ale to jest nieporofesjonalnie :)

    > Hmm, podobno do igły ma cyna nie przylegać...
    > kiedyś spotkało mnie coś zgoła przeciwnegi i się zraziłem do metod z igłą.

    nigdy jeszcze mi cyna nie przylgnela do igy jednorazowej, po scieciu
    pilnikiem (na prosto) uzywam ich do wulutowywania opornych scalaków dil, (po
    podgrzaniu pada igła oddziela nózke scalaka od pada- metalizacji) i w łatwy
    sposob mozna wylutowac dil z laminatu dwustronnego

  • 13. Data: 2010-06-17 17:19:36
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-06-17 18:52:53 +0200, =?iso-8859-2?Q?W=B3odzimierz_Wojtiuk?=
    <w...@w...pl> said:

    > In news:hvd2mc$dil$1@news.onet.pl,
    > lukasz <...@...z> nabazgrał:
    >
    > Miałem inny pomysł, zamiast urywamy - odcinamy (dremel),

    Po czym dremelem rozpaćkamy trochę papiuru z elektrolitem na płycie dookoła.

    > Hmm, podobno do igły ma cyna nie przylegać...
    > kiedyś spotkało mnie coś zgoła przeciwnegi i się zraziłem do metod z igłą.

    Używaj igieł ze stali nierdzewnej...

    --
    DJ

  • 14. Data: 2010-06-17 17:20:08
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-06-17 18:57:33 +0200, "lukasz" <...@...z> said:

    > A Ty teoretyku uzywales odysacza do wymiany kondensatorow w
    > kilkuwarstwowym laminacie? po prostu nie sprawdza sie w tym przypadku.

    Jak nie, jak tak.

    --
    DJ

  • 15. Data: 2010-06-17 17:26:10
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "lukasz" <...@...z> napisał w wiadomości

    > A Ty teoretyku uzywales odysacza do wymiany kondensatorow w
    > kilkuwarstwowym laminacie? po prostu nie sprawdza sie w tym przypadku.

    hmm.. muszę z moim odsysaczem poważnie porozmawiać...

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2010-06-17 17:56:23
    Od: zenek <z...@o...pl>

    lukasz pisze:

    > A Ty teoretyku uzywales odysacza do wymiany kondensatorow w kilkuwarstwowym
    > laminacie? po prostu nie sprawdza sie w tym przypadku.

    Wile razy z tym ze trzeba uzyc lutownicy o odpowiedniej mocy lub
    goracego powietrza.

  • 17. Data: 2010-06-18 08:25:15
    Od: "JarekC" <j...@c...mysite.pl>

    > Używaj igieł ze stali nierdzewnej...

    a ja uzylem zaostrzonej zapalki.

  • 18. Data: 2010-06-18 13:36:01
    Od: "henry1" <henry1(spam)@icpnet.pl>

    Użytkownik "JarekC" <j...@c...mysite.pl>
    napisał w wiadomości news:hvfaha$mci$1@inews.gazeta.pl...

    > a ja uzylem zaostrzonej zapalki.

    Wykałaczki drewniane nie są drogie i już zaostrzone,
    spisują się doskonale .

    Pzdr

  • 19. Data: 2010-06-18 14:24:12
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-06-18 15:36:01 +0200, "henry1" <henry1(spam)@icpnet.pl> said:

    > Wykałaczki drewniane nie są drogie i już zaostrzone,
    > spisują się doskonale .

    Nie wiedziałem że robią wykałaczki fi 0,5mm ;)

    --
    DJ

  • 20. Data: 2010-06-19 07:47:51
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Mam taki pomysł:
    > Lutownica dużej mocy (300-500W)
    > Specjalnie ukształtowany grot (jednoczesne podgrzewanie obu końcówek).
    > Sprawdzenie i zeszlifowanie końcówek kondensatorów tak aby nie zacieły sie
    > otworach
    > i nie uszkodziły metalizacji w trakcie wyciagania.

    Ja używam zwykłej lutownicy oporowej za 10zł o mocy 30W oraz odsysacz za
    10zł i nie ma problemu, kwestia wprawy. :-)