  • 21. Data: 2010-06-19 17:05:16
    Temat: Re: Wymiana kondensatorów w PG
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    On 17 Cze, 12:02, Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl> wrote:
    Witam

    > Lutownica dużej mocy (300-500W)
    > Specjalnie ukształtowany grot (jednoczesne podgrzewanie obu końcówek).
    Właśnie tak robię z małą różnicą. Używam lutownicy z regulacją
    temperatury która ma tylko 60 W. Jest to stara jak świat lutownica
    firmy ELWIK.
    Tu jest zdjęcie tej lutownicy:
    http://sklep.avt.pl/photo/product_info/e/2/9/1_e29ff
    f20d9ce.jpg
    Do zużytej, wymiennej końcówki dołożyłem miedziany klocek o wymiarach
    ok. 5 x 12 x 18 mm. Z jednej strony zrobiłem dwa otwory na końcówki
    kondensatora. Aby niepotrzebnie nie grzać powierzchni PG a tylko pady
    odpowiednio wypiłowałem przestrzeń pomiędzy otworami. Wylutowanie
    kondensatora trwa dwie... trzy sekundy praktycznie bez użycia siły.
    Kondenastor wychodzi jakby wcale nie był przylutowany. Oczywiście
    potem trzeba chwilę odczekać aby grot ponownie się nagrzał. Warto
    sobie dorobić taką końcówkę bo naprawdę to ułatwia wymianę
    kondensatorów a płyta główna wcale przy tym nie cierpi.