  • 11. Data: 2010-05-27 11:51:36
    Temat: Re: Odp: Wymiana sprawnej świetlówki LCD - poprawi się?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "TheOne" <t...@o...pl> wrote in message
    news:htk3h1$6o3$1@news.onet.pl...

    > Zwykle jest jedna świetlówka. Na dole. 85% lapków tak ma.
    > Łaj? Bikoz 2 świetlówki żrą 2x więcej niż 1. Dodatkowo łatwość ustawienia
    > matrycy pod odpowiednim kątem pozwala w dużym stopniu zniwelować
    > niedogodności podświetlania z jednej strony. Może mówisz o stacjonarnych
    > monitorach LCD. Tam energożerność nie jest aż tak istotna i najczęściej
    > powierzchnia do podświetlenia dużo większa.

    To fascynujące że jedną świetlówką udało im się uzyskać jednomierną
    jasność tła na całym ekranie... Te większe, 15.3" i 17" też mają jedną?
    Chyba dopiero od niedawna, gdy ekrany są szerokie i wąskie (panorama)...

  • 12. Data: 2010-05-27 15:01:43
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > To fascynujące że jedną świetlówką udało im się uzyskać jednomierną
    > jasność tła na całym ekranie...

    kto powiedział, że się udało?

    e.

  • 13. Data: 2010-05-27 16:02:20
    Temat: Re: Wymiana sprawnej świetlówki LCD - poprawi się?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Pytanie #2 świetlówka się zużywa, oczywiście, ale czy zauważysz różnicę
    > pomiędzy nową a starą? Bo jeśli nie, to jesteś taki jak audiofil który
    > wydaje kupę szmalu na sprzęt hi-fi który odtwarza częstotliwości które
    > słyszy wyłącznie jego pies... Choć czasem w reklamach widzę że
    > wzmacniasz przenosi nawet 100kHz, tego nawet pies nie słyszy :-)

    tak widziałem róznicę stara-nowa. Stara dostawała odcień różowawy zamiast
    białego. Po rozgrzaniu było troche lepiej.
    Wątkotwórca nie pisze w jakim stanie jest stara.

    A co do 100kHz we wzmacniaczu.. tu pasmo mówi nie tylko o paśmie ale i
    posrednio o zniekształceniach fazowych i SR wzmacniacza.
    A fazowe to już słychać.

    Fakt, jak ktos pisnie że słyszy lepiej bo ma 100 zamiast 80 to ;) ale ze
    słuchem jest jak ze wzrokiem
    Każdy ma inne wymagania dlatego można tak gadać i gadać...

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2010-05-30 04:45:10
    Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl>

    Srututu wrote:

    > Siadł mi inwerter w lapku. Jako że nie miałem innej możliwości to kupiłem
    > najpierw świetlówkę (jest na tyle tania że nie opłaca się jej zwracać) i
    > po sprawdzeniu okazało się że to jednak inwerter.
    > Teraz pytanko. Mam fabrycznie nową świetlówkę i 2 letnią w matrycy. Nic
    > jej nie dolega ale zastanawiam się czy świetlówki ulegają
    > wypaleniu/zmianie barwy w przeciągu 2 lat. Laptop jako podstawowe
    > narzędzie pracy chodził przez ten okres po kilka h dziennie.
    Sprawdź u producenta notebooka lub w serwisie firmowym notebooka jaka jest
    teoretyczna trwałość tej świetlówki.
    Zapytaj się też po jakim czasie wymieniają świetlówki. Może te dwa lata to
    pryszcz.
    Poza tym uważam że świetlówka w notebooku jest lepsza niż ta kupiona jako
    część zamienna.
    dziadek

  • 15. Data: 2010-06-01 06:37:53
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Ale jest w tymjeszcze drugie dno - mozliwosc padu swietlowki.
    > Skoro juz mamy rozebrane, to moze warto wstawic nowa i moze juz nie trzeba
    > bedzie drugi raz rozbierac.

    Może w ogóle lepiej zamiast rozbierać starego nowy laptop sobie sprawić.
    Może.

  • 16. Data: 2010-06-01 19:06:00
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Srututu wrote:

> [...]
    > Co o tym sądzicie?
    > Fakt, że wymiana świetlówki to operacja ryzykowna i wymagająca

    czasem inwerter pada dlatego ze swietlowka jest wypalona. przerabialem ten
    temat pare razy... wymieniasz inwerter i po krotkim czasie nowy pada
    rowniez... calosc pracuje w trybie 'ciaglego zaplonu' .

    latwo sprawdzic 'czy warto' - podepnij zasilanie inwertera przez
    amperomierz, a pozniej zmierz jaki prad plynie po podlaczeniu swietlowki A i
    swietlowki B. jesli swietlowka jest stara i wypalona - bedzie wiekszy.

    jesli nie - pomysl raczej nad poprawieniem chlodzenia inwertera, zwykle da
    sie dolutowac np. kawalek blaszki jako ekstra chlodzenie tranzystorow
    kluczujacyh, ew. mozna nieelegancko zapchac calosc pasta silikonowa czy
    wywiercic pare otworow w obudowie