    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymuszenie odszkodowania i rejestrator
    Date: Fri, 9 Dec 2016 15:49:04 +0100

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2016-12-02 o 10:52, J.F. pisze:

    >Przerabiałem to na własnej skórze. Nie wzywają od razu nikogo -
    >sprawa jest na podstawie ustaleń policji. Dopiero po odwołaniu jest
    >normalna

    Moze sie zmienilo, ja pamietam jak wzywali i spisywali.

    >sprawa i wzywani świadkowie. Policja nic nie pamieta - w końcu mija
    >kilka miesięcy, a takich spraw mają po kilka dziennie.

    Policja w przypadku kolizji to nie ma co zeznac, bo sprawy nie
    widziala.
    A ze jest obowiazek nietamowania ruchu i usuniecia pojazdow (przy
    wypadku odwrotnie), to juz kompletnie nie maja co zeznawac.

    >Co ciekawe - w moim przypadku wytoczono 2 sprawy - przeciwko mnie i
    >przeciwko drugiemu kierowcy (to się okazało później i przypadkiem). I
    >zdaje się filozofia sądu była taka - który wymięknie ten winien. Bo
    >oczywiście policja na miejsce wypadku przyjechała po fakcie i jedyne
    >co mogli to spisać, cośmy mówili.

    A to chyba normalne. Jak obaj kierowcy sa uparci, to policji nie
    zostaje zrobic nic innego jak wystowac dwa wnioski.
    Sady je beda rozpatrywac osobno ... wiec wszystkie cztery kombinacje
    mozliwe - moze byc dwoch niewinnych i dwoch winnych :-)

    Czasem mam nawet wrazenie, ze to dobre rozwiazanie - nastepnym razem
    obaj beda bardziej uwazac :-)

    A co wtedy z OC ? Nic sie nie wyplaca, po polowie, czy calosc
    odszkodowania, no bo skoro kierowcy sobie wzajemnie szkody wyrzadzili,
    to IMO wyplata jest zasadna.
    A zwyzka w OC bedzie im jeszcze przez dluzszy czas przypominac, aby
    bardziej uwazac :-)

    >Sędzia był maksymalnie stronniczy (mnie nie dopuszczał do głosu, a

    No bo skoro oskarzony, to winny :-)

    >tamten kierowca miał wsparcie w postaci swojego szefa - oskarżyciela
    >posiłkowego, który bredził jak poparzony w stylu "a bo w tym miejscu
    >to kierowcy zawsze się zagapiają..." - co to ma do rzeczy co "wszyscy
    >kierowcy" do tego konkretnego przypadku?). Uratowała mnie dopiero
    >opinia biegłego.

    Za to w drugiej sprawie mogles sie wykazac :-)

    J.