    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymuszenie odszkodowania i rejestrator
    Date: Sat, 10 Dec 2016 19:57:54 +0100
    <o1p28h$4bh$1@node1.news.atman.pl> <o1prik$uod$1@node1.news.atman.pl>
    <o1q4iv$idq$6@node2.news.atman.pl>
    <58414470$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
    <o1rvu1$8fi$1@node2.news.atman.pl>
    <5841c138$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    <o1sibc$n46$1@node2.news.atman.pl>
    <584a728a$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
    <o2dtn9$84s$1@node1.news.atman.pl>
    <584a9fb2$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > Kiedyś było tak, że najpierw wzywali cię na świadka i musiałeś mówić
    > prawdę przeciwko sobie, a potem dopiero oskarżali. Nie jestem pewny, ale
    > się chyba coś w tej sprawie zmieniło - zdaje się przy okazji fotoradarów
    > któryś z sądów się pochylał nad sprawą - no bo przecież nie jesteś
    > oskarżonym, a masz prawo "nie pamiętać". Niby sprawa odległa, ale coś mi
    > się kojarzy, że przyznali tam, że świadek ma prawo nie obciążać siebie i
    > swoich bliskich.

    A jak jesteś oskarżonym, to musisz pamiętać?

    Jeśli chodzi o fotoradary, to problemem jest, że o szczegóły pytają po
    dłuższym okresie. Pół biedy, jeśli to jakieś miejsce sporadycznie
    odwiedzane. Ale jak to jakiś fotoradar, koło którego przejeżdżasz
    codziennie kilka razy i jeszcze dodatkowo na fotce nie widać twarzy, a
    samochód użytkuje kilku domowników, to naprawdę bez naciągania czasem
    trudno wymyślić, kto mógł jechać. Po za tym ten,co jechał czasem jeszcze
    w kulki leci i jak nawet pamięta, to udaje, że nie.

    Wydaje mi się, że koncepcja zamiany wykroczenia w opłatę administracyjną
    nakładaną solidarnie na właścicieli pojazdu ez dociekania, kto jechał
    jest lepszym rozwiązaniem. W wielu wypadkach ustalenie kierującego jest
    po prostu niemożliwe i liczymy na to, że ktoś się złamie. Kłóci się to z
    moim poczuciem sprawiedliwości. :-)
    ---
    Ogłaszam konkurs na najbardziej idiotyczny pomysł na opodatkowanie zwierząt
    gatunku homo sapiens