  • 11. Data: 2009-04-15 10:22:54
    Temat: Re: Wypadek a odszkodowanie NW
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "(pj)" <j...@g...com> napisał

    > np. nieutrzymanie jezdni w odp. stanie (dziura) - adresat: zarząd dróg, a
    > raczej jego TU od OC

    Hm, czyli w tym wypadku nalezy dochodzic odszkodowania za zle utrzymanie
    lesnej drogi? No faktycznie lesne drogi bywaja w zlym stanie. To jakas
    plaga.Trzeba sie wziasc za te Zarzady Lasow :]
    Pozdr

    --
    Hinek
    Deauville i inne..

  • 12. Data: 2009-04-15 10:24:03
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-15 11:25:12 +0200, "Easy" <e...@o...nospam.org> said:

    > z tego co ja kojarze, to NNW dotyczy kierowcy i pasazera a OC dotyczy
    > szkód powstalych w wyniku kolizji lub wypadku innym uczestnikom ruchu.

    Coś mi się obija po pustym łbie, że OC obejmuje również szkody
    wyrządzone pasażerom. Najlepiej sprawdzić w OWU lub stosownej ustawie.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 13. Data: 2009-04-15 11:34:49
    Od: l...@o...pl

    On 15 Kwi, 12:22, "Hinek" <h...@a...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > lesnej drogi? No faktycznie lesne drogi bywaja w zlym stanie. To jakas
    > plaga.Trzeba sie wziasc za te Zarzady Lasow :]

    A czy mieliście prawo poruszać się po tych leśnych drogach? Bo ja w
    poniedziałek dostałem za "wjechanie pojazdem silnikowym bez zgody
    zarządcy lasu" mandat od straży leśnej. Nie wiem, czy ubezpieczalnia
    nie doczepi się też do tego.

    --

    pozdrawiam

    Beast
    Zielona Góra
    Triumph Speed Triple 955i

  • 14. Data: 2009-04-15 11:38:28
    Od: "z...@g...com" <z...@g...com>

    On 15 Kwi, 13:34, l...@o...pl wrote:

> [...]
    > poniedziałek dostałem za "wjechanie pojazdem silnikowym bez zgody
    > zarządcy lasu" mandat od straży leśnej. Nie wiem, czy ubezpieczalnia
    W sumie nie mielismy zadnego oficjalnego uprawnienia :/ Trzeba by bylo
    to zbadac. Ogolnie to sie nie stalo w lesie, a zostalo tak zalatwione
    zeby nie bylo problemu z policja(podobno nic nie moga zrobic na
    lesnych drogach bo to nie drogi publiczne).

  • 15. Data: 2009-04-15 11:43:10
    Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>

    Użytkownik "Easy" napisał w wiadomości

    > rozwiniesz? brzmi interesujaco

    Standardowo korzystamy z OC sprawcy będąc niejako po
    drugiej stronie wypadku, ale ono działa również
    chroniąc odpowiedzialność związaną z pojazdem
    w stosunku do wszystkich uczestników zdarzenia,
    w tym pasażerów. Problematyczne bywa czasami jedynie
    ustalenie statusu osoby trzeciej bo jeżeli w wypadku
    pasażerem była np.żona/mąż to niektóre TU twierdzą
    że są to osoby drugie i nie chcą wypłacać odszkodowania
    z tego tytułu.

    Pozdrawiam
    Irek i ktm-y

  • 16. Data: 2009-04-15 11:51:22
    Od: "z...@g...com" <z...@g...com>

    On 15 Kwi, 13:43, "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl> wrote:

> [...]
    > pasażerem była np.żona/mąż to niektóre TU twierdzą
    > że są to osoby drugie i nie chcą wypłacać odszkodowania

    Z tym problemu nie bedzie bo byl to kolega. Martwi mnie teraz tylko
    ten las :/

  • 17. Data: 2009-04-15 15:01:19
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    <zecik> wrote...
    On 15 Kwi, 13:34, l...@o...pl wrote:
> [...]
    >zeby nie bylo problemu z policja(podobno nic nie moga zrobic na
    >lesnych drogach bo to nie drogi publiczne).

    Piekna sytuacja... czytam i normalnie nie wierze. Wpakowales sie z kumplem
    na moto... w jeansach. Pojechaliscie do lasu, gdzie ty po prostu spadles, bo
    sie zle trzymales. Poobijales sie i chcesz wyciagnac satysfakcjonujaca sume
    6-7 tysiecy zl od ubezpieczenia. Teraz jeszcze piszesz, ze sprawa byla
    zalatwiona, zeby nie bylo problemu z policja.... nosz w morde! Przez takich
    madrych jak ty wszyscy placimy coraz wyzsze ubezpieczenia i coraz trudniej
    otrzymac odszkodowanie. Glupi byles, ze jechales w jeansach i adidasach.
    Lajza jestes, ze nie potrafiles sie utrzymac na moto, albo masz stuknietego
    kumpla, ktory tak zapieprzal po dziurach, ze nie dales rady sie utrzymac.
    Tak czy inaczej, winien jestes tylko ty, ewentualnie kumpel, ze byliscie
    tacy glupi. Powinienes teraz plakac w domu, ze spales jak rozumy rozdawali.
    A przekrety i zalatwianie z policja oraz wyciaganie z ubezpieczenia powinno
    sie zakonczyc dla ciebie niezla grzywna! Oczywiscie powinienes dostac tez
    mandat za wjazd do lasu.
    Mam nadzieje, ze ktos czyta te twoje super posty i zainteresuje sie ta
    sprawa od strony prawnej!

    --
    James

  • 18. Data: 2009-04-15 15:23:46
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-15 17:01:19 +0200, "James" <n...@d...for.spam> said:

    > Mam nadzieje, ze ktos czyta te twoje super posty i zainteresuje sie ta
    > sprawa od strony prawnej!

    Że też taki praworządny obywatel z prostym kręgosłupem moralnym jak Ty,
    sam nie spełni swojego obowiązku wobec społeczeństwa i nie powiadomi o
    tym stosownych władz. No weź, to przecież Twoja misja! Przecież nie
    poprzestaniesz na moralizatorskim strzępieniu kiborda, prawda?

  • 19. Data: 2009-04-15 15:53:58
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "James" <n...@d...for.spam> napisał w wiadomości
    > <zecik> wrote...

    > Piekna sytuacja... czytam i normalnie nie wierze.

    Ha. Uważaj, bo napisanie tutaj czegokolwiek przeciwko motocykliście,
    wrrrrróć, przeciwko komukolwiek, kto ma/miał/dosiadał/jechał/stał obok*
    motocykla skutkuje ukrzyżowaniem na kierownicy motocykla wraz z wbiciem na
    tłumik :).

    pozdr.
    Mystik

    PS1. Poza uwagą odnośnie denuncjacji itp. masz absolutną rację, niestety :/.
    PS2. * - niepotrzebne skreślić

  • 20. Data: 2009-04-15 16:54:52
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    z...@g...com pisze:
    > zmiana gipus na lzejszy/wygodniejszy tez wchodzi w gre? tzn. zwrot
    > kasy

    jeśli masz na to fakturę - jak najbardziej:
    wszystko co związane ze zdrowiem - lekarstwa, wizyty u doktora,
    rehabilitacja, gipsy, stabilizatory, etc i co jest następstwem zdarzenia

    --

    pozdr
    pj