  • 31. Data: 2012-09-27 11:11:04
    Temat: Re: Wypalenie - czy ktoś z Was się z nim zetknął?
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał:

    > Może za mało SQLa ;)

    Tak ? No to zaprogramuj drzewo w zwyklym klasycznym SQL-lu ;)

    AK

  • 32. Data: 2012-09-27 11:25:03
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-09-27, AK <n...@n...com> wrote:

    > Tak ? No to zaprogramuj drzewo w zwyklym klasycznym SQL-lu ;)

    http://www.slideshare.net/billkarwin/sql-antipattern
    s-strike-back
    Slajdy 48 i późniejsze.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 33. Data: 2012-09-27 11:45:37
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-09-26 23:44, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Nigdy nie pracowałem jako "analityk-programista", ale każda moja praca
    > wiązała się z analizowaniem problemów i podejmowaniem decyzji. Po co w
    > ogóle komukolwiek programista, który tego nie robi?

    Bo Analityk - analizuje potrzeby, projektant - projektuje rozwiązanie, a
    programista je implementuje.
    Jak ktoś się wychował na jednoosobowym zespole programistycznym to się
    może później dziwić po co programista który tylko koduje.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    PS. Znam Twoje stanowisko w tym zakresie, więc możesz sobie darować
    rozpoczynanie kolejnej dyskusji na ten temat.

  • 34. Data: 2012-09-27 12:24:07
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> napisał:

    > http://www.slideshare.net/billkarwin/sql-antipattern
    s-strike-back
    > Slajdy 48 i późniejsze.

    No popatrz popatrz... (przejrzalem tylko poczatkowe chyba 20)
    Grzebales mi po kodzie sprzed prawie 10 lat ? (sprzed wypalenia ?:).

    import Attr
    from Query import *

    TYPEID_CONTAINER = -1
    TYPEID_OBJECT = 0
    TYPEID_INTEGER = 1
    TYPEID_REAL = 2
    TYPEID_LOGICAL = 3
    TYPEID_DATE = 4
    TYPEID_TEXT = 5
    TYPEID_PARAGRAPH = 6
    TYPEID_BINARY = 7

    def createBase(server, database, user=None, password=None):
    structure = [
    '''
    CREATE TABLE AttributeTypes
    (
    ID INTEGER NOT NULL UNIQUE,
    CODE VARCHAR(16) NOT NULL UNIQUE,
    Name VARCHAR(40) NOT NULL UNIQUE,
    Description VARCHAR(40),
    FUN_ToValue VARCHAR(40),
    FUN_FromValue VARCHAR(40),
    CONSTRAINT AttributeTypesPrimKey PRIMARY KEY (ID)
    )
    ''',
    '''
    CREATE TABLE AttributeDefinitions
    (
    ID INTEGER NOT NULL UNIQUE,
    CODE VARCHAR(16) NOT NULL UNIQUE,
    Name VARCHAR(40) NOT NULL UNIQUE,
    Description VARCHAR(40),
    TypeID INTEGER NOT NULL,
    CONSTRAINT AttributeDefinitionsPrimKey PRIMARY KEY (ID),
    CONSTRAINT AttributeDefinitionsForiKey FOREIGN KEY (TypeID) REFERENCES
    AttributeTypes (ID)
    )
    ''',
    '''
    CREATE TABLE AttributeValues
    (
    ID INTEGER NOT NULL UNIQUE,
    Value VARCHAR(80),
    BinaryID INTEGER,
    DefID INTEGER NOT NULL,
    CONSTRAINT AttributeValuesPrimKey PRIMARY KEY (ID),
    CONSTRAINT AttributeValuesForiKey FOREIGN KEY (DefID) REFERENCES
    AttributeDefinitions (ID)
    )
    ''',
    '''
    CREATE INDEX AttributeValuesIdx_Value ON AttributeValues (Value)
    ''',
    '''
    CREATE TABLE AttributeTrees
    (
    ID INTEGER NOT NULL UNIQUE,
    Tree INTEGER NOT NULL,
    Lft FLOAT NOT NULL UNIQUE,
    Rgt FLOAT NOT NULL UNIQUE,
    ValueID INTEGER NOT NULL,
    CONSTRAINT AttributeTreesOrderOk CHECK (Lft < Rgt),
    CONSTRAINT AttributeTreesPrimKey PRIMARY KEY (ID),
    CONSTRAINT AttributeTreesForiKey FOREIGN KEY (ValueID) REFERENCES AttributeValues
    (ID)
    )
    ''',
    '''
    CREATE INDEX AttributeTreesIdx_Tree ON AttributeTrees (Tree)
    ''',
    '''
    CREATE VIEW Attributes AS
    SELECT
    NodeTrees.ID AS ID,
    NodeTrees.Lft AS Lft,
    NodeTrees.Rgt AS Rgt,
    NodeValues.ID AS ValueID,
    NodeValues.Value AS Value,
    NodeValues.BinaryID AS BinaryID,
    NodeDefinitions.ID AS DefID,
    NodeDefinitions.CODE AS DefCODE,
    NodeDefinitions.Name AS DefName,
    NodeTypes.ID AS TypeID,
    NodeTypes.CODE AS TypeCODE,
    NodeTypes.Name AS TypeName,
    ParentTrees.ID AS ParentID,
    ParentTrees.Lft AS ParentLft,
    ParentTrees.Rgt AS ParentRgt,
    ParentValues.ID AS ParentValueID,
    ParentValues.Value AS ParentValue,
    ParentValues.BinaryID AS ParentBinaryID,
    ParentDefinitions.ID AS ParentDefID,
    ParentDefinitions.CODE AS ParentDefCODE,
    ParentDefinitions.Name AS ParentDefName,
    ParentTypes.ID AS ParentTypeID,
    ParentTypes.CODE AS ParentTypeCODE,
    ParentTypes.Name AS ParentTypeName,
    NodeTrees.Tree AS Tree
    FROM (AttributeTrees AS NodeTrees
    LEFT JOIN AttributeTrees AS ParentTrees
    ON (SELECT MAX(Lft) FROM AttributeTrees
    WHERE Lft < NodeTrees.Lft AND Rgt > NodeTrees.Lft) = ParentTrees.Lft)
    LEFT JOIN (AttributeValues AS NodeValues
    JOIN (AttributeDefinitions AS NodeDefinitions
    JOIN AttributeTypes AS NodeTypes
    ON NodeDefinitions.TypeID = NodeTypes.ID)
    ON NodeValues.DefID = NodeDefinitions.ID)
    ON (NodeTrees.ValueID = NodeValues.ID)
    LEFT JOIN (AttributeValues AS ParentValues
    JOIN (AttributeDefinitions AS ParentDefinitions
    JOIN AttributeTypes AS ParentTypes
    ON ParentDefinitions.TypeID = ParentTypes.ID)
    ON ParentValues.DefID = ParentDefinitions.ID)
    ON ParentTrees.ValueID = ParentValues.ID

    [...]

    AK

  • 35. Data: 2012-09-27 19:04:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-09-27 11:11, AK wrote:
    > Tak ? No to zaprogramuj drzewo w zwyklym klasycznym SQL-lu ;)

    Chcesz mnie wpędzić do grobu? Ja jeszcze mam radochę z pisania fajnych
    rzeczy i nie śpieszno mi na cmentarz (tzn w "profesjonalne aplikacje do
    fakturowania").

  • 36. Data: 2012-09-27 23:54:31
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>

    http://www.dbf.pl/faq/faq_pcbd.html punkt 1.9?

    --
    Jordan Szubert

  • 37. Data: 2012-09-30 22:48:48
    Od: barkoasdaswiak <d...@d...pl>

    zaloz firme
    wyjedz zagranice

    a jak czytam ze ktos zarabia jako programista 5tys to jest mi go zal
    ze jest zdolnosci personalne sa tak niskie ze godzi sie na wynagrodzenie
    warszawskiej sekretarki :(

    niby ludzie z mgr inz, niby analitycznie madre glowy, niby matma
    a o swoje nie umiecie sie pchac ... czy to php czy jee poswiecacie
    czesto lata na nauke i potem oddajecie to za ochlap ... no wezcie bo wstyd.

  • 38. Data: 2012-09-30 22:56:08
    Od: "t.o." <r...@w...pl>

    Użytkownik "barkoasdaswiak" <d...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a o swoje nie umiecie sie pchac ... czy to php czy jee poswiecacie czesto
    > lata na nauke i potem oddajecie to za ochlap ... no wezcie bo wstyd.

    A Ty ile zarabiasz? I przy czym pracujesz?

    tx

  • 39. Data: 2012-09-30 23:03:16
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 września 2012 21:48:49 UTC+1 użytkownik barkoasdaswiak napisał:
    > a jak czytam ze ktos zarabia jako programista 5tys to jest mi go zal
    > ze jest zdolnosci personalne sa tak niskie ze godzi sie na wynagrodzenie
    > warszawskiej sekretarki :(

    Warszawskie sekretarki nie zarabiaja 5k.

    RW

  • 40. Data: 2012-09-30 23:59:16
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Warszawskie sekretarki nie zarabiaja 5k.

    Ale nie zmienia to faktu, że jak na Warszawę to mało, za mało.
    Pamiętajcie Panowie, życie macie jedno. Chcecie je przeżyć od pierwszego
    do pierwszego czy żyć każdego dnia? Wielu mówi o dążeniu do sukcesu, do
    swoich celów, marzeń. Ale większość z nich chce tego tak samo mocno, jak
    nie chce się spocić przy tym. Trzeba chcieć tak samo, jak chcieć nabrać
    oddechu po wpadnięciu do wody. Dążenie do tego co się chce, to proces
    stały. Nie akt, a nawyk. W tym procesie, nie ma dni wolnych. Jeżeli obaj
    będziemy robić codziennie to samo, a Ty będziesz brał jeden dzień w
    tygodniu wolny; w miesiącu cztery, to po roku będę 52 dni przed Tobą.
    Jeżeli coś Ci nie odpowiada w życiu, zmień to. Nie idź na kompromisy, bo
    będziesz niezadowolony. Patrz, planuj w dłuższej perspektywie. Ale cele
    stawiaj sobie małe. Rób często, ale drobne kroki. Inaczej stracisz
    motywację. Nie zawsze się będzie udawać, ale chodzi o to by zawsze iść
    do przodu w wybranym kierunku zgodnie ze zwrotem. Czasami trzeba będzie
    zrobić krok wstecz. Ale bycie perfekcyjnym nie polega na robieniu
    wszystkiego idealnie. A na umiejętności przyznania się do popełnienia
    błędu, do spojrzenia przyjaciołom w oczy i powiedzenia, że zrobiło się
    wszystko co było w stanie, tak by móc żyć z tym bez wyrzutów. Nie
    słuchajcie, że czegoś się nie da. Tak mówią Ci, co sami nie potrafią.

    I pamiętajcie, pracujcie ZA pieniądze, nie DLA pieniędzy.

    --
    Mateusz Bogusz