    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 29 Sep 2018 21:19:46 +0000 (UTC)
    <5ba8b1c3$0$16792$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ba8c531$0$16814$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@t...no1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5baa4d3c$0$593$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@t...no1>
    <5bab5ad2$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5baba08c$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@t...no1>
    <5bacf42d$0$492$65785112@news.neostrada.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Biorac pod uwage ze tylko czesciowo zmieniamy jasnosc, to moze
    > znosnie.

    Czytam z ciekawości datasheet do 6845 i jest tam takie zdanie: "Care
    should be exercised when interfacing to CRT monitors, as many monitors
    claiming to be TTL compatible have transistor input circuits which require
    the CRTC or TTL devices buffering signals from the CRTC/video circuits to
    exceed the maximum-rated drive currents."

    Więc może jednak sterowanie analogowe :)

    > Ewentualnie jakos sprytnie to zrobic - np w jednym obrazie przyciemnic
    > tylko co druga linie, a pozostale w drugim.
    > I juz bedzie mniej zauwazalne.

    Fakt, tym bardziej że niektóre monitory pracowały chyba z przeplotem? Czy
    nie?

    > Niestety - nie mam monitora hercules, to sie nie pobawie :-)

    Ja mam, ale nie mam czasu... :(

    > Chyba, zeby tak na wspolczesnym LCD zasymulowac ?

    To akurat proste, choćby parę pikseli w paincie narysować w powiększeniu i
    obejrzeć 1:1...