    From: Grzexs <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Wysyłanie sms-ów
    Date: Tue, 17 Sep 2019 00:13:59 +0200

    > To samo mi napisali:
    > "Najprawdopodobniej jest to kwestia nieprawidłowego numeru centrum SMS.
    > Poprawny numer centrum SMS to +487909986222. Metoda zmiany numeru
    > centrum SMS zależna jest od modelu telefonu (w przypadku dalszych
    > problemów z samodzielną konfiguracją proszę o podanie go w odpowiedzi na
    > tego maila.)
    >
    > No więc za ich radą sprawdziłem inne dostępne nadajniki. Bez skutku.
    > Dziś wpadłem na pomysł sprawdzenia SIM w innym aparacie, wygrzebałem
    > stary Sony Ericsson i przełożyłem do niego kartę. Wysyłanie SMS-ów
> [...]

    Sprawdź, czy działa wysyłanie sms-ów z innej karty włożonej do tego
    telefonu. Jeśli tak, to być może telefon nie dogaduje się z kartą i
    wymiana karty załatwi sprawę? Choć... byłoby to dość dziwne, skoro można
    dzwonić. A jeśli nie da się wysłać sms-ów z żadnej karty, to... hmmm...
    program wysyłający sms-y jest schrzaniony? Telefon walnięty?
    Teoretycznie możliwe.

    Jeszcze przychodzi mi do głowy - 1° wpakuj kartę do tego starego
    telefonu i zmień centrum sms na ten drugi numer, co ci podali; 2° w tej
    Xperii spróbuj przywrócić ustawienia domyślne sms (o ile taka opcja
    jest); 3° zapisz numer centrum sms (na tym drugim telefonie) w postaci
    0048...; 4° całkowicie wykasuj nr centrum sms; 5° ustaw nr centrum sms na
    +48790998250 (centrum Play)

    --
    Grzexs