  • 1. Data: 2019-09-16 20:37:31
    Temat: Wysyłanie sms-ów
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Mam SIM z Virgin. Robię z nią dwie próby: Z telefonu A - mogę wysłać
    gdzieś SMS-a, z telefonu B (Xperia X8) nie mogę. Po kliknieciu "Wyślij"
    po chwili pojawia się komunikat "Nie można wysłać". Winny jest na mój
    osąd telefon B. Ma ktoś pojęcie o co może chodzić?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2019-09-16 21:04:27
    Temat: Re: Wysyłanie sms-ów
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 16.09.2019 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał/a:
    > osąd telefon B. Ma ktoś pojęcie o co może chodzić?

    Centrum sms? https://virginmobile.pl/pomoc-techniczna
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 3. Data: 2019-09-16 21:10:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Sep 2019 19:04:27 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
    napisał(a):

    > Centrum sms? https://virginmobile.pl/pomoc-techniczna

    Gadałem z nimi. Wymiękli :) Podobno SMS-y wysyłane z tel. B w ogóle nie
    dochodzą do ichniej aparatury.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2019-09-16 21:25:58
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 16.09.2019 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał/a:

    > Gadałem z nimi. Wymiękli :) Podobno SMS-y wysyłane z tel. B w ogóle nie
    > dochodzą do ichniej aparatury.

    Jeśli centrum sms jest ustawione źle,
    to tak właśnie będzie. Sprawdziłeś choć?

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 5. Data: 2019-09-16 22:18:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Sep 2019 19:25:58 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
    napisał(a):

    > Jeśli centrum sms jest ustawione źle,
    > to tak właśnie będzie. Sprawdziłeś choć?

    To samo mi napisali:
    "Najprawdopodobniej jest to kwestia nieprawidłowego numeru centrum SMS.
    Poprawny numer centrum SMS to +487909986222. Metoda zmiany numeru
    centrum SMS zależna jest od modelu telefonu (w przypadku dalszych
    problemów z samodzielną konfiguracją proszę o podanie go w odpowiedzi na
    tego maila.)
    Możliwość zmiany numeru centrum SMS jest zablokowana fabrycznie na
    niektórych telefonach (są to głównie telefony LG oraz SONY.) W takiej
    sytuacji sugeruję przełożenie karty SIM do innego telefonu, zmianę
    numeru centrum SMS oraz przełożenie karty SIM z powrotem do swojego
    telefonu (po zmianie numer centrum SMS zapisywany jest na karcie SIM.)"

    No więc przełożyłem kartę (do telefonu C w którym można ten nr
    edytować), wykonałem zapis numeru i włożyłem ją z powrotem do B. Skutek
    żaden, dalej sms-y nie idą.
    Zglosiłem to i odpisali:

    "Sprawdziliśmy problem i nie mamy żadnych dat w systemu dotyczących
    wskazany przykładów SMS-a w naszej sieci.
    Wydaje się, że problem może wynikać z problemów po stronie naszego
    partnera P4, ponieważ SMS nie dociera do naszego SMS Centrum.
    Proszę przelogować się ręcznie na nadajniki sieci T-mobile lub Orange i
    sprawdzić, czy tam również występuje problem
    Proszę też upewnić się, że w telefonie zapisał się numer centrum SMS
    +487909986222
    Dodam też, że bardzo rzadko, ale zdarza się, że niektóre model działają
    tylko z numerem +48790998622 bez jednej 2 na końcu."

    No więc za ich radą sprawdziłem inne dostępne nadajniki. Bez skutku.
    Dziś wpadłem na pomysł sprawdzenia SIM w innym aparacie, wygrzebałem
    stary Sony Ericsson i przełożyłem do niego kartę. Działa, więc zapewne
    nr Centrum jest poprawny (choć na Xperii nie idzie go odczytać)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2019-09-16 22:19:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    To samo mi napisali:
[...]

    stary Sony Ericsson i przełożyłem do niego kartę. Wysyłanie SMS-ów

  • 7. Data: 2019-09-16 23:55:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" 1l93jsqnr0x7q.9brr2b4fkcjm$....@4...net

> [...]
    > po chwili pojawia się komunikat "Nie można wysłać". Winny jest na mój
    > osąd telefon B. Ma ktoś pojęcie o co może chodzić?

    Kiedyś była możliwość słania SMSów via net z kompa -- może
    dałoby się teraz słać SMS z telefonu via net na GSM?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 8. Data: 2019-09-17 00:13:59
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

> [...]
    > stary Sony Ericsson i przełożyłem do niego kartę. Wysyłanie SMS-ów
    > działa, więc zapewne nr Centrum jest poprawny (choć na Xperii nie idzie

    Sprawdź, czy działa wysyłanie sms-ów z innej karty włożonej do tego
    telefonu. Jeśli tak, to być może telefon nie dogaduje się z kartą i
    wymiana karty załatwi sprawę? Choć... byłoby to dość dziwne, skoro można
    dzwonić. A jeśli nie da się wysłać sms-ów z żadnej karty, to... hmmm...
    program wysyłający sms-y jest schrzaniony? Telefon walnięty?
    Teoretycznie możliwe.

    Jeszcze przychodzi mi do głowy - 1° wpakuj kartę do tego starego
    telefonu i zmień centrum sms na ten drugi numer, co ci podali; 2° w tej
    Xperii spróbuj przywrócić ustawienia domyślne sms (o ile taka opcja
    jest); 3° zapisz numer centrum sms (na tym drugim telefonie) w postaci
    0048...; 4° całkowicie wykasuj nr centrum sms; 5° ustaw nr centrum sms na
    +48790998250 (centrum Play)

    --
    Grzexs

  • 9. Data: 2019-09-17 09:32:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
> [...]

    >stary Sony Ericsson i przełożyłem do niego kartę. Wysyłanie SMS-ów
    >działa, więc zapewne nr Centrum jest poprawny (choć na Xperii nie

    Centrum jest ustawieniem telefonu, a nie karty, wiec moze ustaw
    jeszcze raz.
    Choc teraz na karcie jakas podpowiedz chyba jest.

    Ewentualnie zresetuj telefon calkowicie - moze pomoze.

    Gdzies jeszcze w starych telefonach bylo ustawienie "wysylaj przez
    GPRS".
    Jesli nie dziala - wylacz ...
    Ale gdzie tych ustawien szukac na xperii to nie wiem.

    https://virginmobile.pl/pomoc-techniczna
    mam nadzieje ze to aktualna strona, bo juz sie kiedys nadzialem, ze
    google znajduje starocie.

    J.

  • 10. Data: 2019-09-17 13:42:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Sep 2019 09:32:22 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ewentualnie zresetuj telefon calkowicie - moze pomoze.

    Podsumujmy sprawę. Jest sobie komóra Xperia X8 z SIM starterem Virgin.
    1. Komóra z tą kartą nie wysyła SMS-ów - komunikat "nie można wysłać"
    2. Ta komóra z inną kartą SIM wysyła SMS-y.
    3. karta SIM Virgin z tej komóry wetknięta w inny telefon - umożliwia
    wysyłanie SMS-ów.

    Zrobiłem pełny reset, nie pomogło, dalej Ta komóra z Tą kartą nie chce
    smsować :)
    --
    Jacek
    I hate haters.