  • Data: 2018-01-27 09:35:30
    Temat: Re: Wzmocnienie sygnału GSM
    Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

    > jeśli telefon ma gniazdo na zewnętrzną antene to takiej użyj,
    > nakierowanej na stację przekażnikową. Jeśli jej nie ma, pozostają
    > sztuczki o wątpliwej skuteczności i przydatności :) oraz, oczywiście,
    > repetier.

    Dwa telefony w domu mają takie gniazda na anteny zewnętrzne, mam także
    antenę zewnętrzną z instalacją,. Jednak nawet próby nie jestem w stanie
    przeprowadzić z jednego powodu - braku odpowiedniej końcówki do
    podłączenia telefonu. Do modemów w każdym specjalistycznym sklepie
    szeroki wybór końcówek, do telefonu - żadnej. Zresztą nie wiem czy
    byłbym usatysfakcjonowany telefonem bez tylnej pokrywy i uwiązanym na
    drucie do jednego miejsca.

    > Ale konkretnie o co chodzi? Jest tak że jeśli dwa dipole odpowiednio
    > połączysz to w efekcie możesz otrzymac zysk energetyczny na jakichś
    > kierunkach.

    O to że gdy jedna jednostka to za mało czegoś to wybieramy dwie
    jednostki tego. Ty mnie się nie pytaj co takiego jest w modemie, w jego
    antenie że odbiera dobry sygnał w domu, a w telefonie tego brakuje.

    > Pewna informacja to już jest. Zapewne są to anteny kierunkowe a ich
    > wymiar jest z grubsza proporcjonalny do ilości dipoli użytych do ich
    > budowy. A tak się składa że im więcej dipoli tym wyższy możliwy zysk
    > energetyczny.

    Tak, kierunkowe. I niewątpliwie chodzi o większy uzysk za pomocą
    powierzchni. Może w modemie także jest antena o większym uzysku w
    stosunku do tej z telefonu. Ciekawostka - mam starszy modem tej samej
    firmy i tu już nie ma tak dobrego sygnału jak w tym nowszym, lepszy jak
    w telefonie ale dużo mu brakuje do z nowego modemu.