  • Data: 2014-10-28 13:43:01
    Temat: Re: Wzorzec czasu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Do tego właściwie służy "krajowa częstotliwość wzorcowa":
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Krajowa_cz%C4%99stotliw
    o%C5%9B%C4%87_wzorcowa

    Ma jedna wade - odchylki sa podawane w komunikacie. Owszem, zazwyczaj
    0,
    ale kolega chce chyba czestosciomierz dokladny zrobic, i co -
    wprowadzamy komunikat z klawiatury, czy w przypadku stwierdzenia
    odchylki o wiecej niz 1Hz czekamy z kalibracja na lepsze czasy ?

    >To był przypadek, że użyłem akurat nośnej DCF (miałem odbiornik) ale
    >tak czy inaczej wydaje mi się, że moment przejścia przez zero sygnału
    >o stałej amplitudzie jest pewniej wyznaczony niż modulowanego
    >amplitudowo.

    Formalnie rzecz biorac nie - zero jest zero, nawet po modulacji.
    Ale poniewaz to nie na kablu, wiec moze byc roznie.

    Tym niemniej jakis posredni generator dostrojony PLL powinien byc
    dokladny.

    J.