    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: X-ray Ciekawostka- Pytanie [dlugie]
    Date: Tue, 4 Jan 2011 05:46:44 +0100

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:c013a94a-e8ba-4c25-ab9d-4becf230b8cc@32g2000yqz
    .googlegroups.com...
    On Jan 2, 4:19 pm, "p 47" <k...@w...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisal w
    > wiadomoscinews:5b5c2417-2532-4399-adf7-21d595d014bb@
    t35g2000yqj.googlegroups.com...

    > Proponuje, abys poprosil kogos madrzejszego, zeby ci wytlumaczyl znaczenie
    > slowa: "ciekawostka"...

    Brednie nie na temat?

    Czyli jednak nikogo mądrzejszego o wytłumaczenie słowa "ciekawostka" nie
    poprosiłeś;- a przeciez to takie łatwe, takich jest większość..

    > Poza tym, (dla porzadku i w celach edukacyjnych;-) informuje cie, ze w
    > przyszlosci, w starszych klasach gimnazjalnych dowiesz sie, ze materialy
    > poddawana dzialaniu promieniowania jonizujacemu potem równiez staja sie (w
    > róznym stopniu) promieniotwórcze...
    > ;-)

    Siedzę w betonowym bloku. Ślady uranu z betonu wytwarzają radon, który
    jakąś tam dawką promieniowania alfa na mnie działa (załóżmy że nigdy
    nie wietrzę pokoju). No to powymądrzaj się teraz geniuszu, napisz czym
    ja zacząłem promieniować i skąd u mnie promieniowanie gamma zdolne do
    włączenia czegokolwiek.

    __________________________

    Nic ci nie będę tłumaczyc, bo nie ma sensu wdawać się w jakąkolwiek dyskusję
    z osobnikiem jak widac pozbawionym zdolności zrozumienia całkiem prostego
    tekstu (mój pierwszy post), nie mającego chyba kontaktu z rzeczywistościa i
    obracającego się w swoich urojeniach.A dlaczego sobie uroiłeś, że:
    1. w betonie mają byc slady koniecznie uranu?
    2. dlaczego beton (w tym rzekomo znajdujący się tam wyłącznie uran) wydziela
    akurat radon?
    3. dlaczego tenże beton ma znów wyłącznie emitować cząsteczki alfa?
    4. dlaczego sugerujesz, ze ja uważam, ze powinienes wysyłac promienie gamma?
    5.i do tego coś jeszcze w ten sposób wyłaczać ?
    -to odpowiedziec na to nie potrafię, bo trzebaby znać zarówno prawa fizyki
    obowiązujące w twoim urojonym świecie różniące się od tych z rzeczywistości,
    jak i powody, dla których twoja psyche wymyśla tak dziwne rzeczy.

    W kazdym razie, w ramach wspomagania niepełnosprawnych (niekoniecznie
    fizycznie) powtarzam , (przepraszając pozostałych czytelników, ze pisze tu
    ponownie rzeczy oczywiste):
    1.tak jak stwierdziłem w moim 1-szym poście sądzę, że wytłumaczenie Kol. J.F
    (tj. działanie tel. kom) najprawdopodobniej jest prawidłowe. Teraz jeszcze
    dodam, że najprościej sprawdzic to przekraczając te bramkę kontrolną z i bez
    działającego telefonu w kieszeni,- jesli bez telefonu alarm nie działa a z
    telefonem tak to prawdopodobieństwo bedzie bliskie pewności. MZ warto to
    zrobic, bo w składzie złomu mogą znaleźć się rozmaite dziwne rzeczy z
    czujnikami izotopowymi włącznie,- były takie przypadki!
    2.informację o często spotykanym wysokim poziomie radioaktywności materiałów
    które mogą miec zastosowanie do produkcji betonów komórkowych podałem jako
    ciekawostkę, z powodów wyłuszczonych w moim poście do Kol. Tabaczyńskiego
    3.Informacje o tym, co dzieje się (i dlaczego) z materiałami poddawanymi
    promieniowaniu znajdziesz w podręczniku fizyki z gimnazjum.
    Znów dla porządku i aby ten post nie był dla innych bez wartości poznawczych
    dodam, iż wspominany promieniujacy radon istotnie nadspodziewanie często
    trafia sie wewnątrz budynków i przy niedostatecznym wietrzeniu może
    spowodowac przekroczenie tam dopuszczalnych norm promieniowania, ale akurat
    jego źródłem zazwyczaj wcale nie są używane materiały budowlane!