    From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: XP+Vista+Linux na jednym dysku różne partycje
    Date: Sat, 21 Mar 2009 23:50:14 +0100

    ** Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid> wrote:

    > Oczywiście. Pewien skrót myślowy - przyjąłem że nie ma sensu tego rozdzielać
    > by nie popadać w zbędne szczegóły.

    To jest bardzo istotny szczegół.

    > To niech zajmuje się SWOJĄ partycją i żąda potwierdzenia nadpisania MBR jeśli
    > dysk nie jest pusty.

    Ależ on swoimi partycjami się zajmuje całkiem nieźle - nie dodaje Ci wpisów od
    Windows jak instalujesz Windows obok Windows? :)

    > Jeśli wyróżnikiem systemu komercyjnego ma być niszczenie/blokowanie dostępu
    > do innych innych danych, to ja dziękuję za takie oprogramowanie.

    Przecież nic takiego nie robi. Bez przesady.

    > Świat nie kończy się na windows i linuksie,

    W zasadzie na Windows się kończy.

    > o ile rekord ładujący GRUBa można dość łatwo odtworzyć, to mogą zdarzyć się
    > sytuacje gdy nadpisanie MBR będzie miało opłakane skutki - choćby przy
    > oprogramowaniu szyfrującym pełnodyskowo.

    Ale producent takiego oprogramowania powinien w takim razie uwzględnić to w
    dokumentacji i przetestować z Windows tworząc odpowiednie procedury.

    > Raz jeszcze - uproszczenie zmierzające do przejrzystości, by nie rozpisywać
    > się przy tak prostym pytaniu o konfiguracji i sposobie działania GRUBa.

    Ale bredzisz - piszesz "grub ładnie prosi o potwierdzenie" - to powiedz mi skąd
    ściągnąć tego gruba, jak go uruchomić i jak zrobić aby poprosił? Dysponując
    samym grubem niewiele zdziałamy.

    http://rtfm.killfile.pl/#precyzja

    > Próbowałeś instalować np: Windows 9x z zainstalowanym już na dysku XP czy
    > Vistą? A przepraszam - to oprogramowanie komercyjne, więc wszystko inne może
    > wyciąć w pień :>

    Niczego nie wytnie bez Twojego potwierdzenia. BTW to może spróbuj zainstalować
    dla porównania jakiegoś Linuksa z 95 roku obok Visty i zobacz co się stanie...
    Idiotyczny argument.

    > W większości przypadków bootloader można dopisać ponownie do MBR, tylko po co
    > robić sobie dodatkowe problemy,

    To nie jest żaden problem.

    > tym bardziej że zadający pytanie pewnie wcześniej tego nie robił i
    > stanowiłoby to zapewne temat kolejnego pytania.

    No ale nie zadaje, ale możesz sobie gdybać podczas gdy w praktyce jest
    dokładnie tak jak to opisałem.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )