  • Data: 2019-07-19 22:00:24
    Temat: Re: Yellow box
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .07.2019 o 20:03 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale czy mandatuja czesto, czy sporadycznie ? Bo to jest istotne :-)
    Tego nie wiem, mandatu tu jeszcze nie dostałem.

    > Hm, jak pamietam statystyki, to poludniowe kraje byly gorsze niz Niemcy.
    Mylisz pewnie z Włochami lub Grecją. Hiszpanie to oaza spokoju w
    porównaniu do Włochów.

    > Na hiszpanskich zginelo 277 osob, na francuskich 298, a na niemieckich
    > 414.
    > Tylko jak to przeliczyc - na km, na obywatela, na samochod ?
    > Bo Niemcow jednak dwa razy wiecej.

    Niemców więcej, ruch wg mnie większy i gorzej się jeździ. Korki, remonty,
    zwężki - 500km w Niemczeh to męczarnia w porównaniu do 500km AP7 w
    Hiszpanii, mimo tego, że w Hiszpanii 33-37st na autostradzie to
    praktycznie norma.

    > A u nas 61 - niech przyjezdzaja do nas i sie ucza :-)
    Niestety, to my dużo od nich musimy się nauczyć. Płynność tutejszej jazdy,
    rozwaga, przewidywanie są na poziomie nieobecnym jeszcze na naszych
    autostradach.

    > P.S. w 2006 w Hiszpanii bylo 776 ofiar, a w Niemczech 645.
    > Hiszpanie mieli wtedy 11432km a Niemcy 12363
    >
    > Mandatami ich nauczyli ? Czy samochody lepsze ?
    > Bo luzniejsze autostrady ... chyba nie.
    13 lat z ograniczeniem 120km/h i mandatami 200-300EUR za +10km/h wyleczyło
    ich pewnie z kozakowania.
    Jak ktoś w ES popierdziela na autostradzie to Niemiec, Belg lub Szwajcar.
    Hiszpanie w większości jadą karnie licznikowe 120km/h.
    Urwane koło od przyczepki Duńczyka dużo prościej ominąć przy 120 niż przy
    160km/h (a widziałem takich kilka) - tak, że niski limit też pewnie robi
    swoje.

    > Niemcom kilometrow moze malo przybylo, ale czesto sie poszerzyly do 3
    > pasow ... i zdjeli ograniczenie predkosci :-)

    Mimo, że gdy nie ma limitu jadę 160-180km/h to i tak średnia z 900km
    (przez Niemcy) zawsze mi wychodzi niższa o 10-15km/h niż we Francji w
    której jadę karnie 130-135km/h

    TG