-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
rnetia.pl!not-for-mail
From: "LordBluzgŽ" <s...@o...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Date: Thu, 5 Mar 2015 13:47:48 +0100
Organization: A.P.Z.
Lines: 44
Message-ID: <md9kjo$mu6$1@mx1.internetia.pl>
References: <54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl>
<md9g74$621$1@mx1.internetia.pl> <md9g0u$rp4$1@node2.news.atman.pl>
<md9ii4$fij$1@mx1.internetia.pl>
<54f849f2$0$5880$65785112@news.neostrada.pl>
<md9jpg$k2j$1@mx1.internetia.pl> <6523335083$20150305133736@squadack.com>
Reply-To: "LordBluzgŽ" <n...@s...tu>
NNTP-Posting-Host: 78.10.203.55
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="windows-1250"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1425561016 23494 78.10.203.55 (5 Mar 2015 13:10:16 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Mar 2015 13:10:16 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2556913
[ ukryj nagłówki ]RoMan Mandziejewicz wydumał(a) w
news:6523335083$20150305133736@squadack.com :
> Hello LordBluzg(R),
> Thursday, March 5, 2015, 1:33:36 PM, you wrote:
>>>> Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
>>>> przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
>>>> benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
>>>> lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze
>>>> ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
>>>> tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.
>>> 2005 rok, benzyna, ok 200 tys przebiegu, przewidywany jest vw 502 to
>>> jest chyba 5w 40 tylko nie wiem czy sie moge cofnac jak mam 10w40
>> Różnie bywa i zalezy ile zmian oleju już było. 200tys niewiele mówi tak
>> naprawdę, bo spotkałem jednostki, gdzie filtr powietrza wyjęto... a
>> silnik nadawał się do kapitalki.
>> Jesli teraz ma minerał to zmiana na syntetyk może spowodowac
>> wypłukanie się nagaru, który sie osadził a to spowoduje głosniejsza
>> pracę i możliwość "brania" oleju. Zasada jest taka (zawsze) jesli ktoś
>> zmienił z syntetyka na minerał i zrobił 4-5 wymian mineralnym, nie
>> cofa się już do syntetyka.
> Silnik "uszczelniony" nagarem się remontuje a nie dobija mu więcej
> nagaru lejąc gówniany olej.
To że tańszy i gęstszy nie oznacza że gówniany. Nie mam pojecia skad sie
bierze takie rozumienie u "domorosłych mechaników". Publikacji na ten temat
jest sporo, jak i nawet "spiski producentów oleju" i są osoby, które tylko
wymieniają filtry przez 600tys i wiecej, dolewajac olej (ubytki) a silnik
sobie hula i ma to gdzieś :)
Polecam:
http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/teoria-spisku-c
zy-warto-wymieniac-olej-w-silniku-wasze-zdanie/jm8st
> Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i jeździ na syntetycznym 5W-40. I nie
> żre.
To i tak zalezy od wielu warunków, kiedy żre. Lanos jakos nie miał
specjalnych "dokonań" wiec się ciesz :) Wystarczy że raz przegrzejesz silnik
albo auto używane jest w piaszczystych terenach.
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
Następne wpisy z tego wątku
- 05.03.15 13:48 RoMan Mandziejewicz
- 05.03.15 13:52 Jimiasty
- 05.03.15 14:00 Maciek
- 05.03.15 14:04 Martuś
- 05.03.15 14:07 Martuś
- 05.03.15 14:08 Jimiasty
- 05.03.15 14:08 Nathan
- 05.03.15 14:09 Nathan
- 05.03.15 14:13 Maciek
- 05.03.15 14:13 RoMan Mandziejewicz
- 05.03.15 14:15 RoMan Mandziejewicz
- 05.03.15 14:16 Martuś
- 05.03.15 14:16 LordBluzg(R)
- 05.03.15 14:17 Jimiasty
- 05.03.15 14:18 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=