-
Data: 2009-12-11 08:10:18
Temat: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Maciej Woźniak" <m...@w...pl>
napisał w wiadomości news:hfsrth$92b$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>
> napisał w wiadomości news:hfsrbn$tp9$1@opal.futuro.pl...
>
>>> Da się, da. Tylko, że to bez sensu.
>>> Najprostszy przykład - nałóż na 2 takie "przyzwoite
>>> konstrukcje" płynące przeciwnymi halsami wspólny pokład.
>>
>> Gumowy...?
>
> Na przykład gumowy. A co, prawa fizyki zabraniają?
Nie, nie zabraniają... Tylko powodują, że takie coś
nie zadziała.
Jeśli pokład nie będzie baaardzo rozciągliwy, to one
__przestaną__ płynąć. Halsowanie polega na dwukrotnym
rozkładaniu wektora na składowe, kasowaniu jednej
składowej i wyzyskaniu drugiej. Pierwszy raz na żaglu,
gdzie oporem bocznym i momentem prostującym kasujemy
składową boczną nacisku i korzystamy ze składowej
napędzającej, drugi raz w ruchu, gdzie na kolejnych
halsach na przemian "kasujemy" przemieszczenie boczne,
wykorzystując efektywnie tylko składową przesunięcia
ku celowi, pod wiatr.
Jeśli dwa jachty połączysz sztywno, to one nie bedą
mogły się oddalać, tym samym nie będą mogły płynąć
do przodu (w kierunkach w których chwilowo są skierowane
kadłuby). Na każdym kadłubie pojawi się dodatkowa siła
o składowej skierowanej do tyłu, która powstrzyma ruch.
Zniknie wektor, rozkładany w "drugiej fazie".
Cała taka konstrukcja będzie mogła co najwyżej dryfować
z wiatrem.
Zresztą bez zbędnych analiz widać to już na pierwszy
rzut oka: dwa żagle ustawione symetrycznie względem
wiatru i sztywne połączenie między nimi ==> wzajemne
znoszenie się wszystkich symetrycznych składowych
oddziaływań - poczynając od nacisku wiatru do składowych
prędkości.
Pozostaje tylko nacisk "z wiatrem" i takiż dryf.
Chyba że umożliwisz ruchy żagla w poprzek kadłuba.
Ale to już zupełnie inna konstrukcja, w swoich zasadach
sprowadzająca się do wspomnianego wcześniej śmigła.
Maciek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.12.09 09:04 adam
- 11.12.09 09:30 Maciek
- 11.12.09 09:34 adam
- 11.12.09 09:43 adam
- 11.12.09 15:28 W.Bicz
- 11.12.09 16:15 Sebastian Kaliszewski
- 11.12.09 16:27 Sebastian Kaliszewski
- 11.12.09 16:21 Sebastian Kaliszewski
- 11.12.09 16:18 Sebastian Kaliszewski
- 11.12.09 15:47 adam
- 11.12.09 16:04 Maciej Woźniak
- 11.12.09 16:07 Maciej Woźniak
- 11.12.09 16:34 Slawek Kotynski
- 11.12.09 16:36 W.Bicz
- 11.12.09 18:04 Simp
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=