-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.nask.pl!ne
ws.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!newsfeed01.sul.t-online.de!t-online.d
e!newsfeed.straub-nv.de!news.mixmin.net!zen.net.uk!dedekind.zen.co.uk!newsfeed.
neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neost
rada.pl!not-for-mail
From: "W.Bicz" <o...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
Date: Fri, 11 Dec 2009 17:36:27 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 18
Message-ID: <hftshl$d5n$1@atlantis.news.neostrada.pl>
References: <0...@u...googlegroups.com>
<hfo8d7$8kf$1@news.onet.pl> <hfoa1o$6bn$1@pippin.nask.net.pl>
<c...@m...googlegroups.com>
<hfogt7$vbn$1@news.onet.pl>
<0...@p...googlegroups.com>
<hfoi6e$30v$1@news.onet.pl>
<4...@r...googlegroups.com>
<hfon7e$fma$1@news.onet.pl>
<6...@v...googlegroups.com>
<hforr9$std$1@news.onet.pl>
<d...@j...googlegroups.com>
<hfoumi$ptf$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<6...@c...googlegroups.com>
<hfpans$6jh$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hfq67m$ni6$1@inews.gazeta.pl>
<hftoir$585$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<5...@a...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: hru164.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1260549493 13495 79.188.202.164 (11 Dec 2009
16:38:13 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Dec 2009 16:38:13 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <5...@a...googlegroups.com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.fizyka:216275 pl.sci.inzynieria:25740
[ ukryj nagłówki ]adam pisze:
>> Użytkownik "W.Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
>>
>> Efekt ten występuje jednak nie zgodnie z kierunkiem wiatru,
>> ale prostopadle do niego
>
> Czytales to (strona 4):
> www.nalsa.org/Articles/Cetus/Iceboat%20Sailing%20Per
formance-Cetus.pdf
>
> Bojer jedzie z wiatrem i lekko w bok (6-12°) a nie prostopadle, przy
> czym wyprzedza wiatr: Skladowa predkosci bojera rownolegla do wiatru
> jest wieksza niz prekosc wiatru.
Owszem, ale jego żagiel jest ustawiony prawie równolegle do kierunku, z
którego wieje wiatr. I z tego bierze się siła napędowa pojazdu. Sam
pojazd ma znikomą płaszczyznę natarcia w porównaniu z żaglem.
W. Bicz
Następne wpisy z tego wątku
- 11.12.09 18:04 Simp
- 11.12.09 21:38 j...@f...adres.to
- 12.12.09 07:13 adam
- 12.12.09 07:25 adam
- 12.12.09 07:30 b...@n...pl
- 12.12.09 09:03 Maciej Woźniak
- 12.12.09 16:26 W.Bicz
- 12.12.09 17:46 adam
- 14.12.09 07:11 Maciek
- 14.12.09 07:54 Maciej Woźniak
- 14.12.09 08:08 Ghost
- 14.12.09 09:08 adam
- 14.12.09 16:21 Sebastian Kaliszewski
- 14.12.09 15:59 adam
- 15.12.09 11:51 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mały kogenerator gazowy
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
Najnowsze wątki
- 2024-06-05 [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- 2024-06-05 Koszt przywrócenia wychodnego numerowi w Plusie
- 2024-06-06 korki prawie takie same
- 2024-06-05 Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- 2024-06-05 Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- 2024-06-04 nie zna życia ten
- 2024-06-06 A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Re: A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Wymiana SIM Aero2
- 2024-06-06 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-06 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-06 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-06 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-05 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-06-05 Ulm => Integration & Test Engineer <=