-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "j...@f...adres.to" <w...@c...barg.cy>
Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
Date: Fri, 11 Dec 2009 22:38:27 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 26
Message-ID: <hfue3g$7tg$1@news.onet.pl>
References: <0...@u...googlegroups.com>
<hflgg2$i83$1@news.onet.pl>
<d...@s...googlegroups.com>
<hflnor$8cg$1@news.onet.pl>
<d...@n...googlegroups.com>
<hfo8d7$8kf$1@news.onet.pl> <hfoa1o$6bn$1@pippin.nask.net.pl>
<c...@m...googlegroups.com>
<hfogt7$vbn$1@news.onet.pl>
<0...@p...googlegroups.com>
<hfoi6e$30v$1@news.onet.pl>
<4...@r...googlegroups.com>
<hfon7e$fma$1@news.onet.pl>
<6...@v...googlegroups.com>
<hforr9$std$1@news.onet.pl>
<d...@j...googlegroups.com>
<hfoumi$ptf$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<a...@e...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 194.42.110.1
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1260567472 8112 194.42.110.1 (11 Dec 2009 21:37:52 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Dec 2009 21:37:52 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.9.1.4)
Gecko/20091017 SeaMonkey/2.0
In-Reply-To: <a...@e...googlegroups.com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.fizyka:216288 pl.sci.inzynieria:25744
[ ukryj nagłówki ]bartekltg wrote:
> On 9 Gru, 20:42, "W.Bicz"<o...@o...pl> wrote:
>
>> Jest bardzo prosty: w momencie, kiedy szybkość obiektu równa jest
>> szybkości powietrza nie ma żadnego ruchu ośrodka względem obiektu. Nie
>> ma więc możliwości napędzenia czegokolwiek, bo do tego wymagana jest
>> różnica prędkości.
>
> Rozpatrzmy chwile, gdy pojazd ma predkosc dokladnie rowna predkosci
> wiatru:
>
> z punktu widzenia pojazdu i smigla powietrze stoi. Jednak ziemia
> porusza sie pod pojazdem -> kreca sie kolka -> kreci sie smiglo.
>
> Mamy wiec krecace sie(we wlasciwa strone:) smiglo w stojacym
> powietrzu!
>
>
> Oporow aerodynamicznych nie ma,
Jak zaczynasz przekraczać prędkość wiatru, to opory aerodynamiczne się
pojawiają. Chyba, że pojazd ma Cx=0. Ale takich pojazdów nie ma.
I co z tym fantem zrobisz?
j..
Następne wpisy z tego wątku
- 12.12.09 07:13 adam
- 12.12.09 07:25 adam
- 12.12.09 07:30 b...@n...pl
- 12.12.09 09:03 Maciej Woźniak
- 12.12.09 16:26 W.Bicz
- 12.12.09 17:46 adam
- 14.12.09 07:11 Maciek
- 14.12.09 07:54 Maciej Woźniak
- 14.12.09 08:08 Ghost
- 14.12.09 09:08 adam
- 14.12.09 16:21 Sebastian Kaliszewski
- 14.12.09 15:59 adam
- 15.12.09 11:51 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
Najnowsze wątki
- 2024-05-28 Co dalej z Izerą...
- 2024-05-28 Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- 2024-05-28 czy zabioro mu auto?
- 2024-05-27 Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- 2024-05-27 coraz trudniejsze rozmowy o OC
- 2024-05-28 Przednia lampka rowerowa Basta / AXA pod dynamo w piaście
- 2024-05-28 Boję siię capa...
- 2024-05-24 Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Re: Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- 2024-05-27 PT500
- 2024-05-28 Łódź => SAP CO Consultant <=
- 2024-05-28 Białystok => Senior Developer React Native <=
- 2024-05-28 Kraków => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-28 Wrocław => Key Account Manager <=