  • 11. Data: 2009-07-21 22:15:17
    Temat: Re: ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST zużycia energii.
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 21-07-2009 o 23:44 Padre napisał na pl.comp.pecet:

    > Pewnie z tego że dostępne w handlu popularne watomierze

    Może to niewiarygodne, ale prawdziwe, że wyłączony komp pobiera prąd.
    Mało tego, możemy go wyłączyć takim klawiszem z tyłu obudowy, a on
    nadal będzie brał jeszcze kilka wat. Do pomiaru wystarczy amperomierz
    klasy 2,5. Dlatego pisałem niedawno jak dla naszej kiezeni ważna jest
    listwa z wyłącznikiem. Mój zasilacz pobiera "zaledwie" 14W. Czyli te
    Chiftecki wcale nie są takie cacy.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 12. Data: 2009-07-21 22:20:30
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "CUT_INZ" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Obciążony procesor na max(OCCT): 240W

    W OCCT daj test "Power Supply". Wtedy testuje sie nie tylko CPU, ale i karta
    grafiki. Wg autorów zużycie prądu jest wtedy większe niż przy każdym innym
    teście.

  • 13. Data: 2009-07-21 22:35:30
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    maX pisze:

    > W OCCT daj test "Power Supply". Wtedy testuje sie nie tylko CPU, ale i
    > karta grafiki. Wg autorów zużycie prądu jest wtedy większe niż przy
    > każdym innym teście.

    Ale kurrr komp dostał wciery...

    3.0GHz - 340W
    4.0GHz - 410W

    Gdy watomierz pokazywał 410W (zasilacz 450W) pcspeaker zaczął wydawać
    dźwięki co ok 1s. Temperatury w normie, napięcia też. Co płyta główna
    chciała tym zasygnalizować?

    --
    Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
    Honda VFR 800A V-TEC '08

    NIE JESTEM Z WARSZAWY

  • 14. Data: 2009-07-21 22:50:55
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    CUT_INZ pisze:

> [...]
    >
    > Gdy watomierz pokazywał 410W (zasilacz 450W) pcspeaker zaczął wydawać
    > dźwięki co ok 1s. Temperatury w normie, napięcia też. Co płyta główna

    450W masz na wszytskich liniach, ile masz na 12V? Z tej korzysta
    procesor i GPU.

  • 15. Data: 2009-07-21 22:51:40
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    Grzegorz Prędki pisze:

    > 450W masz na wszytskich liniach, ile masz na 12V? Z tej korzysta
    > procesor i GPU.

    Czasami minimalnie spada poniżej 12V (setne części)

    --
    Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
    Honda VFR 800A V-TEC '08

    NIE JESTEM Z WARSZAWY

  • 16. Data: 2009-07-21 22:56:38
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    Grzegorz Prędki pisze:

    > 450W masz na wszytskich liniach, ile masz na 12V? Z tej korzysta
    > procesor i GPU.

    +12V1 - 168W
    +12V2 - 180W
    -12V - 6W

    Wychodzi z 350W.
    410W - ok. 25W (monitor) - inne bebechy. No wychodzi na to, że to
    granica możliwości tego zasilacza. Przy "normalnym" graniu nie piszczy ;p

    --
    Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
    Honda VFR 800A V-TEC '08

    NIE JESTEM Z WARSZAWY

  • 17. Data: 2009-07-21 23:07:55
    Od: "maX" <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Gdy watomierz pokazywał 410W (zasilacz 450W) pcspeaker zaczął wydawać
    > dźwięki co ok 1s. Temperatury w normie, napięcia też. Co płyta główna

    To dość niebezpieczny test, jeśli zasilacz pracuje na maksymalnej
    wydolności. Z opisu na homepage'u OCCT:

    Power Supply
    .Dedicated to power supplies - it'll launch GPU:3D and CPU:LINPACK at the
    same time to load your power supply. BEWARE, THIS TEST IS REALLY DEMANDING !
    .WARNING, DO NOT USE THIS TEST WITH NO-NAME POWER SUPPLY, AS A FEW DEATHS
    HAVE ALREADY BEEN REPORTED !
    .This tests demands 30 to 40% more power than crysis on a quad-core system
    with an SLI graphic system installed...

  • 18. Data: 2009-07-21 23:08:22
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "maX" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W OCCT daj test "Power Supply". Wtedy testuje sie nie tylko CPU, ale i
    > karta grafiki. Wg autorów zużycie prądu jest wtedy większe niż przy każdym
    > innym teście.

    Przestrzegam przed tym testem zasilacze majace jakis roczek ;)
    Po odpaleniu tego testu na 2 serwisowanych komputerach z kazdego polecial
    dym ;))))

    Rozgrzaly sie tak mocno, ze kurz osiadajacy na podzespolach zaczal sie
    palic.

    --
    doom3

  • 19. Data: 2009-07-21 23:24:24
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "doom3" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Przestrzegam przed tym testem zasilacze majace jakis roczek ;)
    > Po odpaleniu tego testu na 2 serwisowanych komputerach z kazdego polecial

    Tak, odrazu poznać że za słaby zasilacz do danego kompa :) (paradoksalnie,
    często tu polecane "zmień zasilacz" ma w pewnych sytuacjach sens, choć
    rzadko tyczy sie nominalnie pytanej kwestii)

    > Rozgrzaly sie tak mocno, ze kurz osiadajacy na podzespolach zaczal sie
    > palic.

    Tak, poza maksymalnym "Voltage Usage", ten test maksymalizuje też "Thermal
    Usage". Przydaje sie zarówno do testowania zasilaczy, jak i testowania
    chłodzenia na procesorze / karcie grafiki.
    Mój komp zniósł dzielnie :)

  • 20. Data: 2009-07-21 23:27:01
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    > diodka na myszce która nie gaśnie ;p

    Powinieneś mieć na płycie głównej zworkę PS2_USB_PW, przełączającą napięcie
    +5VSB. Wtedy mysz powinna gasnąć.