  • 41. Data: 2009-07-22 19:26:43
    Temat: Re: ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST zużycia energii.
    Od: karamba <k...@t...pl>

    > No i w takim przypadku to najlepsza metoda :-) Jeśli chodzi o
    > oszacowanie kosztów, to co za różnica czy komputer pobiera 200W czy 500W
    > Ważne ile za to zapłacimy :-)
    > Pozdrawiam
    > Grzegorz

    Apropos kosztów i płacenia za prąd.Kilka lat temu za radą
    znajomego inż. pracującego w energetyce wszystkie domowe urządzenia
    komp,telewizor,wieże,dvd słowem wszystko co posiada wewnętrzny
    zasilacz
    a nie używam, wyłączam fizycznie z sieci przez wyłącznik na listwie
    zasilającej,
    (lub wtyczki z wyłącznikiem, dostępne w sklepach)
    Koszty energii mniejsze (i bezpieczniej), sprawdzone empirycznie na
    początku wprowadzania zmiany.
    Polecam i pozdrawiam

  • 42. Data: 2009-07-22 19:46:26
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 22.07.2009 21:26, karamba pisze:
> [...]
    > (lub wtyczki z wyłącznikiem, dostępne w sklepach)
    > Koszty energii mniejsze (i bezpieczniej), sprawdzone empirycznie na

    A o ile częściej - po na przykład pięciu latach tego testu -
    będziesz serwisował zasilacze poddane częstszym obciążeniom
    rozruchowym i startowaniu "w szczycie sinusa"? ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 43. Data: 2009-07-22 21:09:20
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    O ile mniejsze? 10 zł miesięcznie?

    > A o ile częściej - po na przykład pięciu latach tego testu -
    > będziesz serwisował zasilacze poddane częstszym obciążeniom
    > rozruchowym i startowaniu "w szczycie sinusa"? ;)

    W sumie to można wyłączac w ten sposób tylko na noc. W dzień np. TV trzymac
    na standardowym Stand By.

  • 44. Data: 2009-07-22 21:14:50
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wszystko przez minutę i zadziwiające że temperatura CPU wzrosła z 48 na 65
    > a GPU z 58 do 70 w sekundę.

    Kartę graficzną najwyżej (wyżej nawet niż OCCT w trybie GPU) rozrzewa
    Furmark w trybie "Extreme Burning".

  • 45. Data: 2009-07-22 22:17:51
    Od: karamba <k...@t...pl>

    > A o ile częściej - po na przykład pięciu latach tego testu -
    > będziesz serwisował zasilacze poddane częstszym obciążeniom
    > rozruchowym i startowaniu "w szczycie sinusa"? ;)

    TV, wieżę czy każdy inny sprzęt odpalam zazwyczaj raz dziennie, na
    niewiele godzin
    i podejrzewam że kolega również, a resztę doby odpoczywa, bo to nie
    drzwi automatyczne w
    markecie 24h.

  • 46. Data: 2009-07-22 22:25:57
    Od: karamba <k...@t...pl>

    > O ile mniejsze? 10 zł miesięcznie?

    Może być i 10zł miesięcznie.Rachunek mam raz na 2 miechy i zamiast
    płacić 180zł płacę 160zł
    a po zapłaceniu wpadam do spożywczaka i kupuję 7browarów,dla mnie
    starczy na tydzień:)
    na relaks po pracy.Nie bądźmy skąpi a oszczędni.pozdrawiam.

  • 47. Data: 2009-07-22 23:21:33
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 22 Lip, 20:13, "Piter" <t...@o...pl> wrote:
    > z ciekawosci mozna by zrobic 2 pomiary:
    >  1. wlaczony sam komp
    >  2. komp plus np. zarowki ~500W (tylko moc tych zarowek trzeba by tez
    > zmierzyc licznikiem, a nie odczytac z pudelka :)
    > -------------------
    > nie kumam po co ta żarówka ?

    zeby sprawdzic zachowanie licznika ;)

    teoretycznie jest szansa, ze np. przy wylaczonym kompie (jesli nic
    innego nie bedzie podpiete) pokaze 0, ale przy jakims dodatkowym
    obciazeniu np. te 500W pokaze 500+1W ;) ewentualnie wskazywane
    wartosci moga sie roznic ( w koncu sam wylaczony komp to raczej dolny
    zakres mierzonych wartosci - blad moze byc wiekszy...)

    WS

  • 48. Data: 2009-07-23 05:58:50
    Od: venioo <v...@p...fm>

    U mnie miernikiem marketowym zuzycie bylo nastepujace (w watach):

    127 - komputer wlaczony nic nie robi, monitor wylaczony
    180 - komputer wlaczony nic nie robi, monitor wlaczony
    200 - odtwarzanie divx fullscr
    265 - odpalony 3dmark06 na fullscr

    W jednej listwie podlaczony:
    Q6600 + 8 GB DDR2 800MHz + GF 9800GT 1GB + 500GB SAMSUNG SATA2
    + PSU Corsair VX 550W + LG 22" + Creative 5.1 inspire A500 (zawsze
    wlaczony) + router ADSL Pentagram Cerberus (zawsze wlaczony)

    venioo

  • 49. Data: 2009-07-23 07:05:14
    Od: "Eryk" <t...@m...pl>

> [...]

    starczy na tydzień:)
    na relaks po pracy.Nie bądźmy skąpi a oszczędni.pozdrawiam.

    U mnie w domu gdy zacząłem wyłączać urządzenia na noc rachunek dwumiesięczny
    spadł ze 150 na 130 zł. Więc 10 zł miesięcznie to pewnie taka "średnia
    oszczędość" dla rachunków o wartości 150-180 zł (w bardzo dużym
    uproszczeniu).

    Pzdr

  • 50. Data: 2009-07-23 09:32:02
    Od: karamba <k...@t...pl>

    On 23 Lip, 09:05, "Eryk" <t...@m...pl> wrote:

> [...]
    > spadł ze 150 na 130 zł. Więc 10 zł miesięcznie to pewnie taka "średnia
    > oszczędość" dla rachunków o wartości 150-180 zł (w bardzo dużym

    wolność i demokracja,każdy robi co chce, szczególnie w domu.
    jeden wyłącza listwę a inny otwiera lodówkę włącza 100W żarówę i idzie
    spać :))