  • 101. Data: 2012-12-04 00:58:10
    Temat: Re: Za Hitlera i za komuny nawet tak nie było [OT]
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-03, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    > Oczywiście, ze wabik. Ale kwas salicylowy kosztuje w sklepach
    > chemicznych coś w okolicy 100$/kg, POCH ma za ~80$. Czyli ~12$ za 500
    > tabletek 325mg. Jak się policzy, że zakup będzie na tonę a nie na
    > kilogram to cena może spaść kilkadziesiąt razy.

    Prawie na pewno nie chciałbyś się leczyć takim ASA z chemicznego :).

    Leki kosztują także przez normy. Np. ile jest w nich zanieczyszczeń,
    jakie stabilizatory się stosuje itp. Wiele substancji chemicznych
    jest zupełnie niegroźnych dla człowieka, a nawet mogą mieć pozytywny
    efekt zdrowotny. Tyle że takie do dostania w sklepie chemicznym mogą
    mieć 2% jakiegoś gówna, więc po tygodniu zażywania będziesz już "stał"
    w kolejce po nerki od jakiegoś motocyklisty :).

    Na chemii (gdzieś na 2 roku) już można sobie zrobić heroinę w pracowni
    dydaktycznej. Wszystkie oczekiwane efekty jak w oryginalnej, ale syfu
    tyle, że nawet nie zdążyłbyś się nawet uzależnić :P.
    (Co nie zmienia faktu, że z taką dobrej jakości też nie byłoby problemu)

    pozdrawiam,
    PK

  • 102. Data: 2012-12-04 01:55:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 03 Dec 2012 23:58:10 GMT, PK napisał(a):

    > Prawie na pewno nie chciałbyś się leczyć takim ASA z chemicznego :).

    Ja tez nie - ale przy takiej cenie to moze byc "farmaceutic grade",
    albo "czysty do HPLC".

    http://www.alibaba.com/showroom/acetylsalicylic-acid
    .html
    na barylki, na worki, na tony po 500$ ... wiec za taka apteczna to
    10$/kg bedzie chyba dobrze ?

    http://www.sigmaaldrich.com/catalog/product/sigma/a5
    376
    http://www.sigmaaldrich.com/catalog/product/sigma/a2
    093

    Ale odczynniki w Aldrich zawsze byly drogie

    J.

  • 103. Data: 2012-12-04 02:16:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 03 Dec 2012 18:09:21 GMT, PK napisał(a):
    > Najlepsze z możliwych. Antybiotyki wykańczają organizm.

    No to nie majac zdiagnozowanej bakteryjnej przyczyny zapalenia ucha nie
    powinienes ich brac.

    > Lepiej brać
    > mocny kró?ko niż silny długo. Pamiętam z dzieciństwa takie debilne
    > kuracje po 10 dni. 10 dni antybiotyku przy byle grupie.

    Antybiotyk przy grypie to w ogole nie jest dobry pomysl.
    Wirusom nie szkodzi. Pomaga tylko na ewentualne towarzyszace infekcje
    bakteryjne.

    > 10 dni wyjętych z życia. Po czymś takim jeszcze ze 3 dni dochodziłem
    > do siebie (problemy w sporcie, w nauce).

    No, ja akurat "zwykle" antybiotyki znosze dobrze. Natomiast te "szybkie"
    ... jakos mi nie pomagaja, potem czlowiek i tak dwa tygodnie chory.

    > Mocny antybiotyk do szybkiego leczenia. W pudełku są 3 i zazwyczaj
    > to starcza (ostatnio po 2 dawkach byłem już jak nowy).

    Czyli jak pisze - nowoczesny antybiotyk 30zl, duze opakowanie (24tabl)
    ibupromu 15 zl, i jak tu nie uwazac ze ibuprom drogi :-)

    Albo aspiryna C, 20 tabl z twojej zikoapteki - 22zl, ktos tu mnie chce
    okrasc :-)

    J.

  • 104. Data: 2012-12-04 02:26:59
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    .html
    > na barylki, na worki, na tony po 500$ ... wiec za taka apteczna to

    Jak pisałem wcześniej: wszystko zależy od procesu.
    Piasek też możesz sobie kupować na tony za grosze, a szkło jest
    wyraźnie droższe. A lepsze szkło (z jakimiś dodatkami, z mniejszą
    ilością zanieczyszczeń, bez skaz, o jakimś konkretnym kształcie)
    może kosztować krocie :).

    Nie znam konkretnego przypadku aspiryny na tyle, żeby wiedzieć,
    czy Bayer robi ją "lepszą" (cokolwiek by to znaczyło) niż
    podwykonawca dla Walmartu. Nie mniej koszt procesu produkcyjnego
    może mieć na cenę niebagatelny wpływ. Leki tego typu mogą być
    produkowane jak dropsy (nawet na tej samej maszynie), ale mogą
    też powstawać w hermetycznych, sterylnych labach.

    Skoro w spożywaczaku można kupić litr wody za za 50gr i za 15 zł, to nie
    widzę powodu, żeby się jakoś bardzo użalać na 4-krotne przebicie
    na proszkach przeciwbólowych.

    pozdrawiam,
    PK

  • 105. Data: 2012-12-04 02:36:32
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No to nie majac zdiagnozowanej bakteryjnej przyczyny zapalenia ucha nie
    > powinienes ich brac.

    Dokładna diagnoza trwałaby tyle co kuracja, a zapalenie ucha jest
    bardziej niebezpieczne niż antybiotyk. Dlatego kuracja antybiotykiem
    jest działaniem standardowym (i zazwyczaj skutecznym).

    > Antybiotyk przy grypie to w ogole nie jest dobry pomysl.
    > Wirusom nie szkodzi. Pomaga tylko na ewentualne towarzyszace infekcje
    > bakteryjne.

    Odpowiednio słaby może przyspieszać leczenie (tzn. zastąpić część
    funkcji obronnych organizmu).

    > No, ja akurat "zwykle" antybiotyki znosze dobrze. Natomiast te "szybkie"
    > ... jakos mi nie pomagaja, potem czlowiek i tak dwa tygodnie chory.

    Kwestia odżywiania. Ja przy takim antybiotyku przechodzę na dietę
    opartą o nabiały, unikam ciężkostrawnego i ostrego żarcia, żeby nie
    podrażniać już nieźle zajeżdżonyh organów. W efekcie zazwyczaj kończy
    się to tylko 2 dniami "wyłączenia" z życia, a to dla mnie kluczowa
    sprawa.

    > Czyli jak pisze - nowoczesny antybiotyk 30zl, duze opakowanie (24tabl)
    > ibupromu 15 zl, i jak tu nie uwazac ze ibuprom drogi :-)

    Miałbym pewne obawy przed przyjęciem 24 tabletek ibupromu w 3 dni :).
    Jaka jest dzienna norma? Na placebo-Panadolu jest właśnie informacja
    o 8 tabletkach na dobę.

    > Albo aspiryna C, 20 tabl z twojej zikoapteki - 22zl, ktos tu mnie chce
    > okrasc :-)

    Ale to chyba ta do rozpuszczania w wodzie. W takim razie to nic
    niezwykłego. Ja codziennie biorę taki magnez "instant". 20 tabletek
    kosztuje mnie 12 zł, a nawet nie ma za bardzo czego syntetyzować :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 106. Data: 2012-12-04 08:53:44
    Temat: Re: Za Hitlera i za komuny nawet tak nie było
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jak ulał pasuje do wyznawców innej śródziemnomorskiej mitologii, z których
    > wywodzi się 99,99% pisiorów.
    > Więc każdy z nich jest również lemingiem?

    Przecież wszystkie religie opierają się na tym samym.
    Nie dostrzegasz jednak zasadniczej różnicy. Religie obiecują ci profity po
    śmierci a rząd za życia. O ile pierwszego nie jesteśmy w stanie sprawdzić,
    to drugie sprawdzamy boleśnie na własnej skórze codziennie.

    Marek

  • 107. Data: 2012-12-04 09:00:13
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Bez różnicy.
    Może jakieś przykłady?

    Ja ci podam moje.
    http://www.youtube.com/watch?v=yJrOt3wPcxE
    Prawdopodobnie w pieluchach wtedy ganiałeś wiec jest duże prawdopodobieństwo
    że nie zrozumiesz.

    http://www.youtube.com/watch?v=D0BtLrkgCqQ

    Marek

  • 108. Data: 2012-12-04 10:11:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PK,

    Tuesday, December 4, 2012, 2:26:59 AM, you wrote:

    [...]

    > Skoro w spożywaczaku można kupić litr wody za za 50gr i za 15 zł,

    Dzieki snobom...

    > to nie widzę powodu, żeby się jakoś bardzo użalać na 4-krotne
    > przebicie na proszkach przeciwbólowych.

    I znów tylko snobizm - to przebicie, to wyższe koszty zarządu i wyższe
    koszty reklamy. Bayer to stara korporacja a polskie znaczenie słowa
    "bajer" nie wzięło się z powietrza.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 109. Data: 2012-12-04 12:08:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Tuesday, December 4, 2012, 2:26:59 AM, you wrote:
    [...]
    >Dzieki snobom...

    No nie tylko, tato ma prostate i jak pije kranowe to musi wstawac dwa
    razy w nocy, a na zrodlanej wodzie tylko raz.

    >I znów tylko snobizm - to przebicie, to wyższe koszty zarządu i
    >wyższe
    >koszty reklamy. Bayer to stara korporacja a polskie znaczenie słowa
    >"bajer" nie wzięło się z powietrza.

    To takze nazwa Bawarii (no prawie, Bayern), i czesciesc wystepuje, np
    w BMW :-)

    J.

  • 110. Data: 2012-12-04 12:14:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2012-12-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Miałbym pewne obawy przed przyjęciem 24 tabletek ibupromu w 3 dni :).
    >Jaka jest dzienna norma? Na placebo-Panadolu jest właśnie informacja
    >o 8 tabletkach na dobę.

    To tez jak ich nie biore w 3 dni, tylko sobie leza. Ale antybiotykow
    tez nie lykam na codzien, wiec to mniej wiecej tak wychodzi - jak juz
    musze isc do apteki, kupuje jedno i drugie, a potem patrze na rachunek
    i mysle ze ktos tu kradnie :-)

    >Ale to chyba ta do rozpuszczania w wodzie. W takim razie to nic
    >niezwykłego.

    Sklad prawie ten sam - tania aspiryna, tania witamina C, tani weglan i
    tani kwasek.

    Ale widowiskowo buzuje i widac za widowisko placisz :-)

    J.