  • 71. Data: 2012-12-02 21:23:36
    Temat: Re: Za Hitlera i za komuny nawet tak nie było [OT]
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-02, nazgul <x...@w...pl> wrote:
    > niestety nie ;-)
    > produkt z napisem BAYER jest znacząco droższy
    > http://www.walmart.com/ip/Bayer-Extra-Strength-Aspir
    in-500-mg/10316161

    > 16zł za 50 tabletek 500mg czyli 3,2zł za 10 tabletek
    > wychodzi prawie 2x taniej niż w przytoczonym Ziko.

    Podatki oraz generalnie niskie ceny w walmart. Dwukrotnie niższa cena
    mnie w ogóle nie zaskoczyła w tym przypadku.

    Poza tym musisz pamiętać (choć kaurat to się nie tyczy aspiryny), że
    w Polsce istnieją ulgi. Tzn. płacisz za coś więcej, ale potem możesz
    odzyskać kawałek przy rozliczaniu. Nie żebym pochwalał ten kretyński
    system, ale tak po prostu jest.

    W ogóle zawsze cieszy mnie, jak amerykanie nazywają "extra strong" coś,
    co w Europie jest po prostu normą. Leki, papierosy, alkohole, soki itp.
    Nie wiem czy tam wszystko takie "rozwodnione"? :D

    pozdrawiam,
    PK

  • 72. Data: 2012-12-02 21:44:29
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-02, nazgul <x...@w...pl> wrote:

    > czyli np w roku 2001 robiono leki z łajna i nie działały?

    Ale skąd ten pomysł? Logiki nie miałeś w szkole? Czy ja coś
    pisałem o roku 2001?

    A leki z łajna były jeszcze całkiem "popularne" w pierwszej połowie
    zeszłego wieku, choć aspiryna była już powszechnie dostępna.

    > podobno ze składki swojej bierze, czyli kasy która kiedyś państwo mu
    > zabrało "pomnożyło" i teraz oddaje minus podatek.

    Państwo niczego nie pomnożyło, bo emerytura z ZUS nie jest kapitałowa
    tylko redystrybucyjna. Państwo zabiera kasę pracującym i rozdaje
    emerytom. Wagą w podziale jest to, co "by odłożyli, gdyby składali"
    (powiedzmy...).

    Emeryci płacą formalne podatki tylko dlatego, że zwolnienie ich byłoby
    upierdliwe dla wszystkich (musieliby się rozliczać z VAT itp).

    Nie mówiąc już o tym, że większość aktualnych emerytów tak naprawdę
    "składała" głównie w PRLu, czyli nie odłożyli zupełnie nic (stąd właśnie
    bierze się w Polsce dług publiczny).

    > ustawicznie wycinasz sedno sprawy, czyli to co twierdziłem na początku -
    > brak refundacji mniejsze podatki - także dla emerytów.

    Ale emeryci by na tym nie zyskali. Zmniejszenie podatków zmniejszyłoby
    ich świadczenia. Państwo nie ma żadnego skarbca z pieniędzmi na
    świadczenia. Jeśli zbierze mniej, to mniej rozda.

    Państwo w pełni kontroluje wysokość emerytur. Z roku na rok ogłasza,
    jak zmienią się świadczenia. W ten sposób może kontrolować cały system
    i wszystko się w miarę trzyma kupy.

    Czyli gdyby nagle obniżyć emerytom podatek o 10 punktów %, to ich
    emerytura nie wzrośnie o 10%. Po prostu dostaną mniej - tak, żeby
    wartość netto się zgadzała).

    > a ty wiesz? powiesz?
    > (ale nie jak ci się wydaje)

    Oczywiście. Bierze się rozkład dochodów, przychodzi grupa
    statystyków i po burzy mózgów stwierdzają, że bieda jest poniżej X.
    Ogólnie w Polsce - bez względu na to, że mieszkania w małych
    miasteczkach są 4-rotnie tańsze niż w dużych miastach itp.

    > a nie są ?

    Jedne są, inne nie są. Dokładnie jak w miastach. Ale w tej klasyfikacji
    wszyscy głodują - choćby mieli pół hektara warzyw i 100 krów.

    > nie

    W tym badaniu tak. Bo ich dochód (zasiłek) jest w ubogiej grupie.

    > nie

    W tym badaniu tak, ponieważ rentier może nie wykazywać dochodu.

    > i tak, i nie

    Tak, ponieważ nie wykazują dochodu (lub jego niewielką część). Czyli
    w tej tabelce z wiki są ubodzy.

    > a sądzisz ze ile w tej szarej strefie się zarabia?

    25% PKB!

    > gdybyś mógł policzyć ze 100% pewności szarą strefę to nie byłaby szara

    Ale przecież to jest szacowane i badane. Szara strefa to po prostu
    działalność niezgłoszona do fiskusa, ale można ją badać, szacować itp.
    Jest uwzględniania we wszystkich prognozach wzrostu gospodarczego.

    > oczekujesz dosłowności?

    Oczekuję powagi.

    pozdrawiam,
    PK

  • 73. Data: 2012-12-02 21:46:49
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-12-02 21:23, PK pisze:
    in-500-mg/10316161

    > Podatki oraz generalnie niskie ceny w walmart. Dwukrotnie niższa cena
    > mnie w ogóle nie zaskoczyła w tym przypadku.

    ale cena aspiryny no name chyba zaskoczyła, co?

> [...]
    > w Polsce istnieją ulgi. Tzn. płacisz za coś więcej, ale potem możesz
    > odzyskać kawałek przy rozliczaniu. Nie żebym pochwalał ten kretyński

    że niby mogę drożej kupić aspirynę i to jakoś odzyskać ?????

  • 74. Data: 2012-12-02 21:57:02
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-02, nazgul <x...@w...pl> wrote:
    > a co? w Chinach leki nie MUSZĄ kosztować?

    No właśnie w Chinach nie muszą :).

    > czekam na analizę składu:
    > http://www.walmart.com/ip/Equate-Aspirin-Tablets-325
    -Mg-Pain-Reliever-Fever-Reducer-500-Ct/10325057?find
    ingMethod=Recommendation:wm:RecentlyViewedItems

    No to jest normalna aspiryna, ale cena jest zastanawiająca.
    Amazon sprzedaje to samo kilkukrotnie drożej. Jaką mam gwarancję,
    że Walmart po prostu nie sprzedaje tego ze stratą, żeby ściągnąć
    klientów? Rozboli ich głowa, to przyjdą po proszek i przy okazji kupią
    hamburgera czy 10l CocaColi. Sklep zarobi.

    Możesz podać jakieś strony normalnych drug store'ów? Jeśli tam też
    będzie aspiryna w tej cenie, to przyznam, że rzeczywiście w USA
    jest tanie ASA. Jeśli jedynym miejscem z taką ceną są sklepy trzeciej
    (co do przychodów) firmy na świecie, to mam prawo podejrzewać, że
    nie jest to cena pokrywająca koszty produkcji. Patrz: Chiny.

    pozdrawiam,
    PK

  • 75. Data: 2012-12-02 22:00:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 02 Dec 2012 20:23:36 GMT, PK napisał(a):
    in-500-mg/10316161

    > Podatki oraz generalnie niskie ceny w walmart. Dwukrotnie niższa cena
    > mnie w ogóle nie zaskoczyła w tym przypadku.

    Ale jakie podatki ? Clo, akcyza, VAT ? CIT ? PIT ?
    Fakt ze w Walmarcie to sie czlowiek przy kasie dowie ze pare % podatku
    jeszcze musi doplacic.

    Niskie ceny w Walmart ? a czemu nie moga byc niskie ceny w Tesco ?

    I mowisz ze Walmart sie zadowala 10% prowizji, a Tesco dorzuca nie mniej
    niz 100% ? A ja tam mysle ze dziela sie zyskiem po rowno, skoro polacy tacy
    glupi i to kupuja :-)

> [...]
    > w Polsce istnieją ulgi. Tzn. płacisz za coś więcej, ale potem możesz
    > odzyskać kawałek przy rozliczaniu. Nie żebym pochwalał ten kretyński

    Coraz mniej tych ulg. Na leki nie ma.

    > W ogóle zawsze cieszy mnie, jak amerykanie nazywają "extra strong" coś,
    > co w Europie jest po prostu normą. Leki, papierosy, alkohole, soki itp.
    > Nie wiem czy tam wszystko takie "rozwodnione"? :D

    Aspiryna jak widac nie az tak - zwykla ma 325mg, czyli tyle co polopiryna,
    extra strength 500mg, a jest jeszcze "low dose" 81mg.

    J.

  • 76. Data: 2012-12-02 22:04:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Dec 2012 21:00:15 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello PK,
    >
    > Jaki fenomen? Wstrzymano wprowadzenie na rynek bo Bayer wolał
    > wprowadzić heroinę. Dopiero jak się okazało, że heroina jest ciężko
    > uzależniającym narkotykiem, Bayer wycofał ja ze sprzedazy i wprowadził
    > "nowy" produkt - aspirynę.
    > [...]

    A to akurat fenomen ... firma sama wycofala uzalezniajacy produkt ze
    sprzedazy ?

    J.

  • 77. Data: 2012-12-02 22:57:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, December 2, 2012, 10:04:45 PM, you wrote:

    > A to akurat fenomen ... firma sama wycofala uzalezniajacy produkt ze
    > sprzedazy ?

    A comieli zrobić, jak udzie zaczęli umierać?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 78. Data: 2012-12-02 23:03:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 02 Dec 2012 20:57:02 GMT, PK napisał(a):
> [...]
    > klientów? Rozboli ich głowa, to przyjdą po proszek i przy okazji kupią
    > hamburgera czy 10l CocaColi. Sklep zarobi.

    Przyjda po proszek ? A po co, skoro poprzednio kupione 500 tabletek stoi n
    polce i bedzie stalo jeszcze pare lat ... zazyja i nie przyjda,
    albo przyjda, bo zazyja i sie lepiej poczuja :-)

    > Możesz podać jakieś strony normalnych drug store'ów? Jeśli tam też
    > będzie aspiryna w tej cenie, to przyznam, że rzeczywiście w USA
    > jest tanie ASA.

    Tak trudno uwierzyc ze proste chemikalium produkowane od 100 lat na tony
    kosztuje pare $ ... za kilogram ?

    Czy tak trudno sie samemu sobie przyznac ze durniem sie bylo jak sie
    uwazalo ze leki musza byc drogie, a aspiryna po 70gr/tabletke to w ogole
    bardzo tania jest ? :-P

    > Jeśli jedynym miejscem z taką ceną są sklepy trzeciej
    > (co do przychodów) firmy na świecie, to mam prawo podejrzewać, że
    > nie jest to cena pokrywająca koszty produkcji. Patrz: Chiny.

    A to w Chinach leki nie musza byc drogie ?

    http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B0015PJNUM/?t
    ag=techschogui0e-20

    P.S. transport z Niemiec strasznie drogi
    http://www.aposalis.de/produkte/sortiment/Arzneimitt
    el/Schmerzen/Kopfschmerzen_und_Fieber/5053134-detail
    .html
    100 tabletek Bayer 10euro.

    PPS. A Ratiopharm to jakas firma-krzak ?
    http://www.aposalis.de/produkte/sortiment/Arzneimitt
    el/neue_Produkte/5655953-detail.html
    100 tabletek 2.18 eur

    J.

  • 79. Data: 2012-12-02 23:22:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 02 Dec 2012 20:09:08 GMT, PK napisał(a):
    > Inna. Ze słabszym efektem przeciwbólowym.

    Inna substancja to inne dzialanie, nie ma co porownywac.

    > Aspirin jest po prostu łatwiej dostępny. Biorę z półki i idę do kasy.
    > Nie będę ganiał za Polopiryną, żeby oszczędzić 2 zł rocznie.

    Hm, polopiryna to chyba w kazdej aptece jest.

    > Nie planuję spadku dochodów. Wydatki wzrosną, ale 50 zł w budżecie
    > mam na to zaplanowane, więc nie przeżywam.

    Dojdzie prostata, hemoroidy, i sie zrobi 200zl :-)

    > No to albo bierzesz bardzo dużo przeciwbólowych albo jakieś podejrzanie
    > tanie antybiotyki. Ja tych ostatnich staram sie unikać. Ostatnio brałem
    > chyba w lutym. Zapalenie ucha. Poprosiłem o antybioryk na 3 dni, bo żal
    > mi było czasu.

    No, nie wiem czy to sluszne podejscie.

    >Kosztował 10 zł za tabletkę (i drugie tyle osłonowe).

    I trzy tabletki kosztowaly 30zl, czy to taki gdzie trzeba kupic 5 ?

    A ja kupuje duze opakowanie aspiryny i ibupromu i tez rachunek wychodzi 30
    zl, to chyba dobrze napisalem ?

    P.S. po ile teraz reklamy ? Bo bayera chyba niedawno w tv widzialem, a kto
    za to placi ?

    > Chyba masz coś nie halo z przeglądarką :).

    Mam poblokowana mocno, ale w tym przypadku przesadzili ze skryptami.

    J.

  • 80. Data: 2012-12-03 02:48:31
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "nazgul" <x...@w...pl> wrote in message news:k9fe7v$ekk$1@news.icpnet.pl...