eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/ › Re: Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
    Date: Sat, 26 Apr 2014 11:47:02 +0200

    W dniu 2014-04-25 14:10, Bugatti pisze:
    > Można wiedzieć czemu tylko kombi ?

    Powiedzmy że uważam kombi/hatchback za jedyny sensowny rodzaj nadwozia.
    Sedan wyewoluował z karocy, jakoś się przyjął historycznie, niech sobie
    będzie że to prestiż i klasyczna bryła - ale funkcjonalnością kombi
    nijak nie pobije. Nie zamierzam jeździć z walizami na fotelu pasażera,
    skoro rozmiar auta pozwala by wszystko jechało w bagażniku. Bo rozmiar
    zewnętrzny kombi/sedan jest praktycznie taki sam, a jednak ładowność
    ewentualna - zupełnie inna. Nie chodzi mi o to, że załaduje tam o 12
    walizek więcej. Chodzi mi o to, że mogę wrzucać do bagażnika dużo
    więcej, mogę wstawić wózek bez jego rozkładania - po prostu wjechać
    tylko składając rączkę (a przynajmniej tak miałem w Omedze i Vectrze), a
    obok jadą jeszcze skrzynki z zakupami, jakieś śmiecie i rupiecie - i
    nijak mi to nie zmniejsza i nie zagraca reszty auta, do którego nie ma
    problemu wziąć 4-5 osób albo dziecka + 3 osoby. Tak samo, gdy przychodzi
    do przewiezienia czegoś bardziej-gabarytowego.

    To że niektórym się bryła kombi nie podoba - trudno, mnie bryła wali -
    liczy się tylko sensowność wykorzystania bryły na umieszczenie wewnątrz
    miejsca na bagaż/pasażerów/napęd, a nie na zabiegi stylistyczne z
    półmetrowymi pustymi przestrzeniami pod wydmuchanymi zderzakami i
    nadkolami ;)

    To że "w sedanie się da" - rozumiem, szanuję, i podziękuję. W maluchu
    też się dało. I nawet do Bułgarii na wczasy jechać, z dzieckiem i psem,
    ale też wolę by to pozostało w pomrokach dziejów i nie musiało być
    powtarzane.

    > Piszę z perspektywy Krakowa
    A ja Opola, gdzie regularnie mam wyjazdy Opole-Wrocław po A4, albo
    Opole-Hanover, więc jest gdzie jechać, teoretycznie, ale RS6 faktycznie
    jest to przerost formy nad kosztami...

    > V70 R 300 PS wydaje się być najrozsądniejsze z ww. aut pod względem ceny wejściowej
    i osiągów. W KR pali od >16 litrów.
    V70 R to jest II, czyli <2007 zdaje sie, a potem III to jest już mondeo
    i nie ma Rki (r-design tylko, znaczy ozdobniki pierdolniki, a na tym mi
    nie zależy). V70r na aledrogo widzę jeden, nie dość że z regionów gdzie
    jeszcze asfaltu nie wynaleziono, to w jego historii "szwajcaria" - co wg
    mojego doświadczenia z autami ściąganymi - zawsze oznaczało ciekawe
    przygody i dynamiczne zwroty akcji ;)
    http://allegro.pl/volvo-v70-r-300km-v70r-max-full-4x
    4-i4186039101.html

    Poza tym - nie mam pojęcia jak tam się miewa ta skrzynia, co to za
    silnik, jaki rodzaj napędu 4x4 zastosowano... To taka trochę
    terraincognita dla mnie ;)

    > Jeśli chcesz auta z mniejszym zużyciem paliwa to BMW E60 535i biturbo lub 530i
    N52B30 258 HP (pośredni wtrysk do kolektora - silnik dobrze znosi LPG...jest parę
    takich na allegro). Ponadto mniej awaryjny od 535i za którego trzeba dać 70 tys pln.
    W 530i trzeba sprawdzić czy silnik trzyma kompresję ze względu na VANOSa, która lubi
    się psuć (ale to i tak mały problem w porównaniu do 535i biturbo)
    530i ani sztuki kombi, a 535 jest tylko 1szt kombi w wersji 535xi (z
    BiałegoStoku), obawiam się że tam już jest trochę za dużo rzeczy do
    zepsucia się i na starcie już też trochę przydroga...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173