  • Data: 2017-08-25 14:35:11
    Temat: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Albo bardzo latwe, jesli stare wyrzucic, a wydac nowe. Tylko kosztowne
    :-)
    Mogly tez urzadzenia od razu byc dwusystemowe.

    Ale wydaje mi sie, ze u nas pagery znikly z powodu konkurencji
    komorek.
    Pager i tak był ułomny, bo to lacznosc tylko w jedna strone,
    a u nas dodatkowo z powodu ograniczonej dostepnosci zwyklych
    telefonow, co z tego, ze wiesz ze masz sie skontaktowac, kiedy nie
    masz jak.

    Internet podpowiada, ze sygnal OIRT wylaczono u nas z koncem 1999r,
    gdy komorki byly juz powszechnie dostepne.
    SMS nie byl tanszy niz info do pagera ?

    >Jako ciekawostkę podam, że program obsługi, napisany został w jakimś
    >kompilowanym BASICu (nie ustaliłem jakim) i był pod czystego DOSa, a
    >spoko radził sobie na XT o zegarze 4.77/8... Ech, a dziś "gópi"
    >Pasjans bez gigowego proca mówi BE... a właściwie, nic nie mówi...

    Z drugiej strony co sie dziwisz - ile on komunikatow wysylal na
    sekunde ?

    J.