  • 11. Data: 2012-07-17 09:51:16
    Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
    Od: " " <a...@g...pl>

    Witam serdecznie.

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):
    ..
    > Winny okazał się akumulator.
    ..
    Żeby się po jakimś czasie nie okazał, że jednak nie...
    Miałem podobnie w innym aucie. Napięcie podczas rozruchu spadało do 10,5V.
    Wyglądało, że winny jest aku i za niskie napięcie, bo jeśli podładowało się
    go, to chwilę później odpalał bez problemu. Po jakimś czasie znowu lipa.
    Po wymianie akumulatora na nowy było OK przez około miesiąc. Napięcie podczas
    rozruchu 11,5V, wszystko git.
    Niestety później znowu autko przestawało odpalać. Żadnych błędów z komputera
    zarówno przed jak i po wymianie aku.
    Zastanawiało mnie jednak, że czasami nie można połączyć się z ECU. W końcowej
    fazie, kiedy już w ogóle przestał odpalać, zastanawiał mnie też losowy brak
    pracy pompy paliwa po włączeniu zapłonu.
    Pomyślałem, że to muszą być połączenia do komputera.
    Wziąłem schemat i przy sprawdzaniu pierwszej czy drugiej masy okazało się, że
    jest lipna.
    Przyczyna była niedokręcona kluczem tylko palcami, jedna śrubka od masy.
    Powoli się odkręcała. Dlatego najpierw problem objawiał się tylko co jakiś
    czas. Dlatego wyższe napięcie aku pozornie likwidowało problem.
    W końcu poluzowała się tak bardzo, że niemal; na stałe straciła kontakt.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://nemetiisto.pl
    http://tunery.tv

  • 12. Data: 2012-07-17 18:34:34
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Silnik w układzie V i wielki kolektor dolotowy (ze zmienną długością
    > kanałów kolektora) po środku zakrywający od góry obie głowice. Świece od
    > góry zakryte cewkami, cewki zastawione tym kolektorem.

    ale to nie Omega?

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

  • 13. Data: 2012-07-17 22:32:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 17 Jul 2012 18:34:34 +0200, Kuba (aka cita) wrote:

    > ale to nie Omega?

    Vectra - silnik ten sam co w ostatniej Omedze.

  • 14. Data: 2012-07-17 22:35:56
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Vectra - silnik ten sam co w ostatniej Omedze.

    standardową przypadłością w Omegach odnośnie odpalania był czujnik położenia
    wału.
    Drugą rzeczą pasującą do Twoich problemów - kabel
    akululator-rozrusznik-alternator. Polecam czyszczenie styków.

    ps. którą Vke tam masz? 3,2?

  • 15. Data: 2012-07-18 08:43:47
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Drugą rzeczą pasującą do Twoich problemów - kabel
    > akululator-rozrusznik-alternator. Polecam czyszczenie styków.

    cytat z pierwszego posta:
    "Pacjent to Opel Vectra 3.2, wolnossąca benzyna.
    Dotychczas sprawna, eksploatowana normalnie."

    ;)

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 16. Data: 2012-07-18 19:05:46
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl> napisał w wiadomości
    > cytat z pierwszego posta:
    > "Pacjent to Opel Vectra 3.2, wolnossąca benzyna.
    > Dotychczas sprawna, eksploatowana normalnie."
    >
    > ;)

    fak ;-)

  • 17. Data: 2012-07-19 01:47:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 17 Jul 2012 22:35:56 +0200, Kuba (aka cita) wrote:

    > standardową przypadłością w Omegach odnośnie odpalania był czujnik położenia
    > wału.

    Ale to chyba tylko Omegi i to chyba jeszcze te 3.0.
    I o czujnik to się pluje komputer - bo tu są dwa (wału i rozrządu) i ECU
    jak łapie rozjazd to zapamiętuje błąd.

    > Drugą rzeczą pasującą do Twoich problemów - kabel
    > akululator-rozrusznik-alternator. Polecam czyszczenie styków.

    Ogólnie mam plan pooglądać jeszcze elektrykę.
    Bo może teraz przewrażliwiony jestem, ale mam wrażenie że nadal nie odpala
    tak dobrze jak kiedyś i po wymianie aku nadal bywa że trzeba ze 2-3s
    pokręcić. Podczas gdy kiedyś to mam wrażenie że startował natychmiast,
    nawet w największe mrozy.

    Ten rozrusznikowy zasilający to raczej jest dobry, bo inaczej problemy by
    były raczej z kręceniem rozrusznikiem, a nie brakiem zasilania na czymś
    innym.
    Różnicy napięcia między blokiem a minusem akumulatora też nie mam.

    Bardziej bym się spodziewał że mogła się poluzować jakaś masa np. w kabinie
    - taka od komputerów i tam jak coś ofsetu napięcia dostaje to głupieje.
    Konkretnie układ sterowania zapłonem - plus który idzie na cewki postaram
    się zmierzyć tuż przy cewce.

    Ale to słabo tłumaczy dlaczego problemy występowały tylko przy słabym
    akumulatorze, bo obwód rozrusznika jest krótki i cały sprawdziłem.
    Problem z zasilaniem cewek powinien dawać jakieś objawy w czasie jazdy, a
    nie tylko i wyłącznie przy rozruchu i nie zawsze.

  • 18. Data: 2012-07-19 09:42:53
    Od: " " <a...@g...pl>

> [...]
    > tak dobrze jak kiedyś i po wymianie aku nadal bywa że trzeba ze 2-3s
    > pokręcić. Podczas gdy kiedyś to mam wrażenie że startował natychmiast,
    Tak samo miałem w tym innym autku, przez miesiąc po wymianie akumulatora kiedy
    jeździło. Niedokręcona była jedna masa od komputera.
    Drgania silnika powodowały styk i komputer startował.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://nemetiisto.pl
    http://tunery.tv

  • 19. Data: 2012-07-19 20:16:59
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Ale to chyba tylko Omegi i to chyba jeszcze te 3.0.
    > I o czujnik to się pluje komputer - bo tu są dwa (wału i rozrządu) i ECU
    > jak łapie rozjazd to zapamiętuje błąd.

    przy czujnikach wałków - tak, ale czujnik wału to skurwiel, który często nie
    daje błędu, bo w tych Oplach było tak, ze jak w trakcie pracy znikał sygnał
    z czujnika wału korb. to nic sie nie działo (sygnał był z wałków) a jak
    chcialeś zapalić to już sobie nie radził, a błąd (nie pamiętam kodu)
    występuje na wyłączonym silniku stale (w końcu wał sie nie obraca ;-) )

  • 20. Data: 2012-07-23 16:45:43
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-07-16 19:30, Tomasz Pyra pisze:

    > Winny okazał się akumulator.

    Przy 10.5V??? To jakaś lipa a nie elektronika w tym oplu...
    Nissan zapala przy aku tak słabym, że wykonuje tylko jeden obrót, a światła prawie
    gasną :)