  • Data: 2018-02-04 15:45:10
    Temat: Re: Zamawianie rozmow
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale np. multipleksery także buforują dane (choćby tylko 1 ramkę każdy,
    > w rzeczywistości więcej). Nie jest to normalnie problem, ale nie można
    > pisać, że to są zerowe czasy.

    Nigdzie nie napisałem, że czas jest zerowy.
    Owszem można zbuforować, przenieść do innej szczeliny, ale co 1/8000
    sekundy pobierane są kolejne próbki i nie można tego opóźniać ponad ten
    czas.

    > Wymagania czasowe na takie rzeczy nie były zbyt ostre. Nie pamiętam już
    > szczegółów oczywiście, ale znacznie ostrzejsze były wymagania na
    > dokładność zegarów - zdaje się, że kilka ppm to była jakaś dopuszczalna
    > wartość. Po przekroczeniu możliwości buforowania, dane były gubione albo
    > wypełniane odpowiednim wzorcem.

    Dlatego w pewnym momencie w TPSA zamiast hierarchicznej synchronizacji
    central wprowadzono zewnętrzną, wydzieloną z tego co kojarzę, to
    opierała się o sieć SDH NECa

    > Fizyczny kanał rozmowny to masz na Strowgerze albo innej PC, w obrębie
    > centrali. Nie ma tam żadnych próbek.

    W centrali cyfrowej też jest fizycznie zestawiony kanał przez cały czas
    trwania rozmowy, a zdarza się że podtrzymanie jest nawet po zakończeniu
    rozmowy. A to, że próbki są pobierane/nadawane w postaci szcelin co
    1/8000 sekundy to sprawa wtórna.