  • Data: 2018-05-25 11:51:55
    Temat: Re: Zamierzam kupić samochód
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-24 o 18:24, P.B. pisze:

    > Po pierwsze co takiego okropnego stanie się silnikowi, jeżeli będzie
    > dostawał olej o nieco innych parametrach?

    Czytałem kiedyś o problemach z silnikiem 1.33 toyoty (głównie yarisy),
    tworzył się nagar, który niszczył silnik. Wprowadzili parę poprawek do
    silnika, ale jednocześnie zmienili zalecany olej na 0w20. Jest nawet
    zapis, że po wlaniu 5w30 przy następnej zmianie należy koniecznie wlać 0w20.
    Jakieś powody widocznie są. Obecne silniki to bardzo precyzyjne, w dużej
    części aluminiowe, maszyny, gdzie nawet drobne zanieczyszczenia mogą
    spowodować problemy.