  • Data: 2017-12-11 02:22:12
    Temat: Re: Zapalarka piezo do kuchenki mgazowej
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:1c7gumc7l541.1lyxbwq8imjf7$.dlg@40tude.net...

    > Wiele nowych budynkow w Polsce tez nie ma gazu.
    > Zdaje sie, ze tak po prostu taniej ... dla developera.
    > W domach tez tak bywa - ogrzewanie gazem, a w kuchni gniazdko.
    > I jakies glupie tlumaczenie, ze przepisy nie pozwalaja inaczej.

    Gdzieś mi się obiło o uszy, że gaz nie jest dociagany wyżej, niż do któregoś
    piętra. O ile w ogóle jest w domach, co wysokość tę przekraczają.

    > Sa takie male generatory - budynkowe elektrocieplownie, CHP.
    > Japonczycy to robia ... i sie zastanawiam o co chodzi - prad drogi,
    > czy sieci elektryczne im nie wyrabiaja ?

    Oni chyba 110, czyz 115 mają, jak w Usiech, TV analog też (o ile jeszcze),
    NTSC/59.97 FPS (60 Hz sieć) (gdyby sieć miała 50 Hz, to ramka miała by
    dokładnie 50 Hz). To może im się po niskiej nie wyrabia?
    Wiem, że w Korei Północnej dużo ludzi ma fotoogniwa i własny prąd, jak im z
    sieci wyłaczą.

    > Ale ... mam wrazenie ze ogniwo termoelektryczne grzane swieczka i
    > zasilajace LED daje wiecej swiatla niz ta swieczka.

    No, Świeczka to raczej nikłą ma sprawność, więc, jak ciepełko zmienić w
    światełko, do tego pozwolić tej świeczynie świecić, to jaśniej musi być.

    > Jak sobie mozesz pozwolic na metr kwadratowy, to tak, tylko jeszcze
    > akumulatory, przetwornice ...

    Na początek, aby było w ogóle. A Jak to mamy, możemy oszczędzać, by nadmiar
    w ciepło po próżnicy nie szedł.
    Zresztą, jak mamy wieczorami mieć jakąś lampczynę aby było widać, czy lejemy
    gorzałę do kielicha, czy na ziemię :), naładować choć trochę radio ręczne i
    zwykłe, oraz telefon(y) i już. To może po paneliku na plecaku (są takie) i
    reszta podziwiajmy piękno przyrody?
    ...telefony? No, jakbyśmy byli w zasiegu... to tylko służbowe powyłączać
    "szefie, sygnału nie było". A z rodziną mieć łączność.
    Ja jeszcze chciałbym jakiś mały wiatraczek z dymankiem (ale to już raczej na
    balkonie, chyba żze składane i wygodne do noszenia), aby mi wietrzną nocą do
    baterii dołożyło... Ale to jużz poza tematem...

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

    PS Pardon za literówki.