  • Data: 2017-12-11 00:30:40
    Temat: Re: Zapalarka piezo do kuchenki mgazowej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 11 Dec 2017 00:09:20 +0100, HF5BS napisał(a):

    > A Bułgarzy z gazu zrezygnowali (w Sofii gazu nie ma ZTCW)... Zagrożenie
    > sejsmiczne ZTCP nie było ani jedynym, ani najważniejszym powodem...

    Wiele nowych budynkow w Polsce tez nie ma gazu.
    Zdaje sie, ze tak po prostu taniej ... dla developera.
    W domach tez tak bywa - ogrzewanie gazem, a w kuchni gniazdko.
    I jakies glupie tlumaczenie, ze przepisy nie pozwalaja inaczej.

    > Ale co do pomysłu... to czemu nie? Do tego pralkę "ji fejzbóka". Tylko chyba
    > i tak czekała by nas przemiana energii gazu w energię porądu?

    Sa takie male generatory - budynkowe elektrocieplownie, CHP.
    Japonczycy to robia ... i sie zastanawiam o co chodzi - prad drogi,
    czy sieci elektryczne im nie wyrabiaja ?

    > Ale, miny ludzi, jak zdechniętą komórę zasilam, kupując za 4 zyla, czy ile
    > tam, gaz do zapalniczek, sru męskie w żzeńskie i napełniam... Nie powiem, na
    > campingi byla by to rewela, bo zużytych baterii nie trzeba ani targać, ani
    > męczyć się z akumulatorami

    Tu az sie prosi o ogniwa paliwowe ... mialy byc :-(
    A chwilowo zostaje czajnik Biolite :-(

    Ale ... mam wrazenie ze ogniwo termoelektryczne grzane swieczka i
    zasilajace LED daje wiecej swiatla niz ta swieczka.

    > Najchętniej, to fotoogniwo jakieś, ale, czy było by dość skuteczne?

    Jak sobie mozesz pozwolic na metr kwadratowy, to tak, tylko jeszcze
    akumulatory, przetwornice ...

    J.