  • Data: 2017-03-10 15:59:59
    Temat: Re: Zapraszam - wirtualne muzeum - polskie telefony
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Piotr C. <p...@m...com.delete.pl> wrote:

    > Uzupełnie informacje, czasem operuje się skrótami które dla piszącego są
    > znane a dla odbiorcy niekoniecznie...

    No właśnie, stąd proof-reading :)

    > Podobnie jak TN1+1 - dwa telefony na jednej parze, tylko bardziej
    > prymitywne rozwiązanie, opsiane troche pod koniec tej strony:
    > http://telesfor99.org/index.php/telefony-modele/cb-4
    9-i-cb-59/

    Ok, doczytałem pod linkiem do Wiki, już jasne :)

    > Masz pełną serwisówkę? Ja tylko część ze schematami - wrzuciłem linka - ale nie mam
    całości

    Nie mam, mówiłem o tej części na stronie.

    > Tutaj 100% pewności nie ma, tylko luźne dywagacje. Najprawdopodobniej
    > tak jednak było. To nie działało w sieci publicznej a tylko w
    > centralkach wewnętrznych - podobne zastosowanie jak flash.
    > Zachodnioeuropejskie telefony miały taki przycisk dość często i w sumie
    > większość ludzi nie miała pojęcia po co.

    Dziś funkcję przycisku "mam ale nie wiem co to" spełnia Scroll Lock ;)

    > Więcej po ang. na stronie znajomego Holendra:
    > http://www.matilo.eu/idk/waar-is-dat-witte-knopje-no
    u-toch-voor-bijna-niemand-weet-het/?lang=en

    No i znowu jasne - dzięki!

    Tak jeszcze pomyślałem - może warto opisać różne sposoby podłączenia
    telefonów? Bo mamy przecież normalne dwużyłowe, dwie żyły + uziemienie,
    kojarzę jeszcze że było rozwiązanie z osobną żyłą do dzwonka (ale może
    kojarzy mi się źle)...

    > Tak, do przywołania operatorki na centrali. Identycznie jak prastare
    > telefony, tylko że w dość nowoczesnej (jak na czasy) obudowie, co bylo
    > nieco kuriozalne.

    Hmm, a mówiąc o tych prastarych - one pracowały bez centrali, tylko
    jeden-do-jednego, czy jak to było? Gdzie dzwoniło, jak zakręciło się
    korbką?

    Ja najwcześniejsze wspomnienia z centralą ręczną mam takie, że podnosiło
    się słuchawkę i odzywała się operatorka, a jak się ją zdenerwowało (za
    dzieciaka), to odłączała linię na jakiś czas...

    > Przyłączał tel. do linii. Generalnie po samym podniesieniu słuchawki nie działo się
    nic, dopiero wciśnięcie przycisku zajmowało linię.

    Czemu takie rozwiązanie?

    > Po prostu mało co tam jest, draft taki. Hasło - szeroko stosowane w teleinformatyce
    "dupa".

    Jasne :) Dzięki.

    > Kolega z którym to współtworze mnie namawiał, kiedyś to było moje główne
    > hobby.

    Pamiętam (kojarzę grupę Telesfor) :)

    --
    http://www.chmurka.net/