  • 21. Data: 2013-04-30 21:57:02
    Temat: Re: Żarówki w USA świecą jaśniej?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-04-30 20:40, t-1 pisze:

    > Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tu jest dyskusja na zadany temat:
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Talk%3ALumen_%28unit%29

    Dyskusja jest. Wyjaśnienia nie ma :-(

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 22. Data: 2013-05-01 23:31:31
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Stachu Chebel wrote in
    bn.googlegroups.com>
    > ZENADA!! Jak chcesz zgadywac, odsylam do najblizszej kolektury Lotto.

    Sam jestes zenada. Uzywajac slowa "zgaduje" wyraznie zasugerowalem, ze moja
    odpowiedz jest tylko niezbyt przemyslana sugestia, nie "prawda objawiona" w
    tej kwestii. Z ciekawoscia oczekiwalem komentazy w tej sprawie. Stanowi to
    wiec sfego rodzaju forme pytania. Szkoda tylko, ze Ty nie potrafiles tego
    odczytac.

    > A jak po prostu nie wiesz, to sie tu zapytaj, a nie wypisuj idiotyzmow.

    O czcigodny i śfiatły medrcze, czy mukbys urzyc sfej wielkiej madrosci, by
    ośfiecać niom innyh? Szkoda, rze uzywasz sfego geniuszu tylko do oslepiania
    inych jego blaskiem.

    Wystarczy pszejżeć Twoje posty w archiwum grupy, by stfierdzic po ciaglych
    wycieczkach personalnych, ze jako czlowiek jestes sfrustrowanym HAMEM i
    PUSTAKIEM, nie umniejszajac Twojemu doswiadczeniu i wiedzy.

    PS. Szczesze fspulczuje Ci, ze musisz na tym ziemskim padole pzebywac z tak
    nikczemnie glupimi i niedorozwinietymi w poruwnaniu do Ciebie osobnikami.
    Pszynajmniej mozesz sobie z nih trohe posmiac.

    PPS. Wspulczuje rufniez Twoim pracownikom. Wygladasz na sfrustrowanego
    szefa, ktory na dodatek co jakis czas przechodzi okres. Badz wymagajacy i
    sprawiedliwy, a nie przemadrzaly i wynosny.

    PPS^2 Szpecjalnie pisze niepoprafnie, bys mukl mi wytknac, ze jestem
    kretynem i miaÓ na to namacalny dowut. Masz jak efidentnie widac racje.

    EOT
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 23. Data: 2013-05-01 23:48:29
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-05-01 23:31, astro pisze:

    > O czcigodny i śfiatły medrcze, czy mukbys urzyc sfej wielkiej madrosci, by
    > ośfiecać niom innyh? Szkoda, rze uzywasz sfego geniuszu tylko do oslepiania
    > inych jego blaskiem.

    Przecież palnąłeś astronomiczną głupotę, panie astrofizyku. Według
    ciebie moc przy niższym napięciu oznacza większe natężenie (to jest
    prawda), ale potem stwierdzasz, że większe natężenie oznacza większą
    moc. Czyli moc daje większą moc. Ile? Ze 100W wycisnę 150W???

    Problem żarówki od strony materiałowej opisują skomplikowane zależności,
    a niektóre z nich są w potędze 13,8. To jest dużo trudniejsze niż Gie em
    eM przez eR kwadrat.

  • 24. Data: 2013-05-02 00:07:56
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał(a):
    > Zgodnie z prawem Joule'a wlokno zarowe nagrzewa sie przy tym bardziej.

    Przy tym czyli przy czym? Rzucasz stwierdzenie bez podania założeń i
    przytaczasz prawo ignorując wielkości których ono dotyczy. Pominąłeś
    rezystancję. Nagrzewa się bardziej przy tej samej rezystancji. A ona nie
    jest taka sama. Przecież przy niższym napięciu musi być ona niższa aby
    zachować tę samą moc.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 25. Data: 2013-05-02 01:31:38
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Tomasz Wójtowicz wrote in <news:kls2jc$f29$1@node2.news.atman.pl>
    > potem stwierdzasz, że większe natężenie oznacza większą moc

    Racja, stwierdzilem totalna bzdure. Moc obydwu zarowek jest identyczna,
    praca pradu elektrycznego w rezystorze zamieniana jest na cieplo. Takie
    same wiec dla obydu zarowek. Mea culpa.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 26. Data: 2013-05-02 01:50:08
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Grzegorz Niemirowski wrote in <news:kls49a$o8r$1@news.icpnet.pl>
    > Rzucasz stwierdzenie bez podania założeń i
    > przytaczasz prawo ignorując wielkości których ono dotyczy.

    Dla pradu stalego:
    Q = R I^2 t
    Q = (U / I) I^2 t = U I t = P t

    Moc w obu przypadkach jest taka sama.

    Ma odpowiedz byla ewidentnie nieprzemyslana, mea culpa.

    Ton obydwu wypowiedzi w tym watku uzytkownika Stachu Chebel wydaje mi sie
    jednak nadal bardzo niestosowny.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 27. Data: 2013-05-02 08:45:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał w
    wiadomości news:kls9ng$9vq$1@usenet.news.interia.pl...
    > Grzegorz Niemirowski wrote in <news:kls49a$o8r$1@news.icpnet.pl>
    >
    > Dla pradu stalego:
    > Q = R I^2 t
    > Q = (U / I) I^2 t = U I t = P t
    >
    > Moc w obu przypadkach jest taka sama.

    Nie rozumiem po co przytaczać jakiekolwiek wzory aby z założenia że mamy
    dwie żarówki o tej samej mocy dojść do wniosku, że ich moce są takie same.
    P.G.

  • 28. Data: 2013-05-02 08:54:01
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Piotr Gałka wrote:
> [...]
    > Nie rozumiem po co przytaczać jakiekolwiek wzory aby z założenia że mamy
    > dwie żarówki o tej samej mocy dojść do wniosku, że ich moce są takie

    Dla rozwiklania watku - bezcelowe. Pokazuje jedynie sobie sam w ktorym
    miejscu popelnilem blad w rozumowaniu.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 29. Data: 2013-05-02 11:25:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Tuesday, April 30, 2013, 7:03:04 AM, you wrote:

> [...]
    > areas of the world"
    > O co chodzi? Dlaczego przy niższym napięciu żarówka ma większą efektywność?

    Grubsze włókno można podgrzewać do wyższej temperatury przy zachowaniu
    podobnej trwałości.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2013-05-02 11:27:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Wojciech,

    Tuesday, April 30, 2013, 10:18:17 AM, you wrote:

    > Jestem totalnym laikiem w kwestiach fizyki, więc proszę o wyrozumiałość :)
    > Czy w świetle tego co napisałeś, nie dałoby się przedłużyć życia żarówki
    > poprzez podpięcie jej do jakiegoś urządzenia, które płynnie zwiększałoby
    > natężenie prądu w momencie włączenia? W ten sposób w tym momencie nie
    > występowałaby sytuacja, o której mówisz.

    Urządzenie jest wielokrotnie droższe od żarówki a i tak
    nieśmiertelności jej nie zapewni.

    --
    Best regards,
    RoMan