  • Data: 2017-02-22 15:14:31
    Temat: Re: Zasilanie LED - 3 szeregi po 8 diod.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Jacek napisał:

    > No to wiem już co i jak, chcę odzyskać diody ze "spalonych żarówek"
    > i zaslić akumulatorem.

    Tyle że zasilanie jednego LEDa z akumulatora 12V przez opornik to
    wyjątkowo słaby pomysł. Jakieś trzy czwarte mocy pójdzie w ciepło
    na tym rezystorze. Trzy w szeregu to już lepiej, ale też tak sobie,
    choćby dlatego, że zmiany napięcia będą mocno wpływać na jasność.
    Lampki sprzedawane jako dwunastowoltowe świecą tak samo jasno
    poczynając gdzieś od 3-4V. 12V też pewnie można sporo przekroczyć
    bez ryzyka spalenia czegoś.

    --
    Jarek