  • Data: 2017-02-22 15:17:25
    Temat: Re: Zasilanie LED - 3 szeregi po 8 diod.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Agent0700" napisał w wiadomości grup

    >No to wiem już co i jak, chcę odzyskać diody ze "spalonych żarówek" i
    >zaslić akumulatorem.

    Jak bardzo "akumulatorem" ?

    Najprostsze byloby przelaczenie je na sekcje po 3 diody szeregowo,
    wtedy nalezy sie spodziewac napiecia ~10.5V,
    do tego rezystor ograniczajacy prad dla sekcji, przy 12V i 20ma
    potrzeba okolo 75 ohm.
    (te diody niekoniecznie musza miec 20mA, moze wiecej)

    Ale jak w samochodzie silnik wlaczysz i sie zrobi 14.5V, to sie zrobi
    jasno ... i goraco :-)

    Sa gotowe uklady scalone, ktore sa zrodelkami pradowymi i dobrze by
    sie sprawdzily ... ale trzeba jednak plytki podzielic.

    Bo jak przetwornice robisz, to mozna tak zaprojektowac, zeby ona prad
    stablizowala, a nie napiecie :-)

    J.