  • Data: 2014-09-22 15:50:29
    Temat: Re: Zasilanie układów z sieci elektrycznej
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Mario wrote:

    > Z 8 V robisz potem 5V na regulatorze liniowym?

    Tak. 3V rezerwy na spadek na drutach.

    > To chyba sporo prądu marnujesz.

    Odbiornikiem jest układ pobierający do 30mA, a kilowatogodzina
    kosztuje ~60 groszy. Przy takich stratach nawet mi się nie chciało
    myśleć o przetwornicy impulsowej.

    > No i straty w przewodach zasilających. W prawdzie to chyba
    > projekt do jakiejś automatyki domowej.

    Dokładnie tak.

    > W warunkach gdy dajesz przewody sygnałowe/transmisyjne 100-200

    Konkretnie to jest skrętka FTP.

    > to zasilanie po tym kablu rodzi problemy.
    > No chyba, że robisz jak w POE. 48V a potem przetworniczka np na 5V.

    IMHO nie ma sensu w tym zastosowaniu.

    > Ja w swoich urządzeniach od lat daję impulsowe i elektrolity jakoś mi
    > nie puchną. No może sporadycznie po 8 latach.

    Różnimy się definicją słowa "trwały". W tym zastosowaniu mnie interesują
    czasy bezawaryjnej pracy rzędu trzech dekad, więc widzę to inaczej:
    minęło ledwie 8 lat i _już_ puchną.

    Pozdrawiam, Piotr