  • 1. Data: 2011-04-12 06:24:19
    Temat: Zasrany alarm Datatoola
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Motong stał sobie jakiś czas bez ładowania akumulatora, alarm zeżarł
    cały prund i się zablokował (po naładowaniu aku działa wszystko poza
    rozrusznikiem). Magiczne klikanie w pilota na różne sposoby nie
    przyniosło żadnego efektu, w końcu zajrzałem na stronę tej śmiesznej
    firemki która to wyprodukowała.
    Okazało się, że problem jest znany, wygenerowali nawet pdf-a z opisem
    co trza zrobić. Miodzio!
    Zaczynam od odkręcenia dwóch głównych śrub które trzymają pokrywkę,
    idzie mi niesporo bo nakrętki z racji położenia pod błotnikiem
    zardzewiały dawno, a jakiś idiota-Angol dał tam nakrętki okrągłe, żeby
    było więcej funu zapewne. Następnie 4 mniejsze wkręty, oczywiście
    musieli dać torxa z bolcem w środku, ćwoki. Szczęściem sąsiad miał
    klucze z dziurkami. Następnym krokiem wg. instrukcji jest odczepienie
    akumulatorka, któren siedzi w środku. Fajnie, ino że Angole zalali
    całość do połowy czarną masą, taką jak to Chinole zabezpieczają swoje
    wynalazki. Akumulatorek też jest w tym syfie utopiony. 10 minut
    dziabania śrubokrętem i małym młotkiem i coś tam widać; nakazali
    odłączyć toto, ale jakiś spryciarz zamiast wsadzić aku w uchwyt,
    przyspawał blaszkę do ogniwa. Znów walka ze śrubokrętem żeby to
    odczepić, udało się ale wygląda chujowo. Teraz każą czekać 6 godzin,
    coby się wszystko rozładowało i zresetowało. Poczekam, obaczym...
    Odciąć tego gówna nie sposób, bo połączone z motocyklem za pomocą
    wiązki z 15 kabelkami, trzebaby mieć schemat i wiedzieć co z czym, mam
    wrażenie. Może znajdę jakiś sposób na forum Angoli, póki co trzeba to
    uruchomić...

    Pozdrawiam
    Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/
    --
    Kawidło GPZ 550 '82
    Tygrys '05

  • 2. Data: 2011-04-12 07:11:22
    Temat: Re: Zasrany alarm Datatoola
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 11 Apr 2011 23:24:19 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za Lisciasty
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > wiązki z 15 kabelkami, trzebaby mieć schemat i wiedzieć co z czym, mam
    > wrażenie. Może znajdę jakiś sposób na forum Angoli, póki co trzeba to

    Tez mam ten alarm i mysle, zeby sie go pozbyc, bo znajac Murphy`ego
    przestanie dzialac milion mil od domu :) Ale troche mnie z ta wiazka 15
    kabelkow przeraziles...

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 3. Data: 2011-04-12 08:03:08
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Klimek" napisał w wiadomości grup
    x.net...

> [...]

    >Tez mam ten alarm i mysle, zeby sie go pozbyc, bo znajac Murphy`ego
    >przestanie dzialac milion mil od domu :) Ale troche mnie z ta wiazka 15

    pewnie po zwarciu 2 przewodów wszystko będzie banglać :)

  • 4. Data: 2011-04-12 08:22:07
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 12 Apr 2011 10:03:08 +0200) ktos podajacy sie za blur
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > pewnie po zwarciu 2 przewodów wszystko będzie banglać :)

    Tylko ktorych? :)

  • 5. Data: 2011-04-12 10:11:54
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-04-12 10:22, Piotr Klimek pisze:
    > Tylko ktorych? :)

    Trzeba znaleźć dwa przewody na których pojawia się napiecie po
    przekręceniu stacyjki przy rozbrojonym alarmie i jednocześnie na jednym
    z nich ma się nie pojawiać napięcie przy uzbrojonym. Zewrzeć je i po
    ptakach. Reszta wiązki to zasilanie, masa, kierunkowskazy, syrena,
    antena i ew dodatkowe czujniki. Igła, woltomierz i do dzieła. max 15 min
    roboty.

    --
    Tom01

  • 6. Data: 2011-04-12 17:03:06
    Od: "JonY" <tomwoj"at"@tenbit.pl>

    A może by tak napisać bezpośrednio do Datatool-a. Bardzo kontaktowi ludzie
    tam siedzą. Mój Datatool był zepsuty (sam się wzbudzał po nocy), napisałem
    do nich i następnego dnia miałem odpowiedź, co i jak zrobić (ustawienia) jak
    to nie zadziałało zalecili wymianę. Oczywiście serwisu w Polsce nie ma
    (alarm założony w Anglii) więc kazali odesłać do nich i po mniej więcej 5
    dniach miałem z powrotem nówkę nie śmiganą. Ogólnie jestem zadowolony i z
    kontaktu (szybkość) i ze sposobu załatwienia sprawy.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 7. Data: 2011-04-12 21:35:45
    Od: marider <m...@g...pl>

    W dniu 2011-04-12 19:03, JonY pisze:
> [...]
    > po mniej więcej 5 dniach miałem z powrotem nówkę nie śmiganą. Ogólnie
    > jestem zadowolony i z kontaktu (szybkość) i ze sposobu załatwienia sprawy.

    Ha, a jak im napisalem ze potrzebuje 2 nowych pilotow zakodowanych do
    centralki "red" ktora dostalem od kumpla z jakiejs tam Yamahy, to mi
    napisali - trzeba kupic caly nowy kompletny alarm. Jakby wielkim
    problemem bylo wygenerowanie 2 pilotow (nawet numery fabryczne centralki
    podalem). W kazdym badz razie olalem "specow" i kupilem nowego Datatoola
    ale jak czytam post Lisciastego to sie zastanawiam czy go w ogole
    montowac czy sobie darowac i zalozyc Patrol Line.

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 8. Data: 2011-04-13 05:22:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 12 Kwi, 23:35, marider <m...@g...pl> wrote:
    > podalem). W kazdym badz razie olalem "specow" i kupilem nowego Datatoola
    > ale jak czytam post Lisciastego to sie zastanawiam czy go w ogole
    > montowac czy sobie darowac i zalozyc Patrol Line.

    Ja mam jakieś stare padło "discontinued" sprzed 2005, więc być może
    ten Twój nie będzie miał takiej przypadłości, choć może warto
    zaglądnąć do środka tak na wszelki wypadek :>

    Pozdrawiam
    Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wrocławia/
    --
    Kawidło GPZ 550 '82
    Tygrys '05

  • 9. Data: 2011-04-13 06:27:00
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Tom01" <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości

> [...]
    > i ew dodatkowe czujniki. Igła, woltomierz i do dzieła. max 15 min roboty.

    Czyli tłumacząc na wersję dla laików: bierzesz woltomierz, ew. próbówkę,
    jeden koniec do masy, drugi po kolei do przewodów przy rozbrojonym alarmie.
    Notujesz przewody na których pojawia się napięcie. Później to samo dla
    zazbrojonego alarmu. Zostaje ci przewód na którym cały czas jest zasilanie
    (jeśli jest ich więcej - wybierasz grubszy ;) ) oraz ten na którym napięcie
    jest tylko po rozbrojeniu - wyrzucasz centralkę, zwierasz razem i ma działać
    :)
    Ja bynajmniej tak bym szukał

    Lukasz