  • 1. Data: 2011-04-11 16:50:26
    Temat: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
    Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>

    Przy okazji wymiany łożysk główki ramy rozebrałem też oba zaciski. Żeby
    się trochę odmoczyły z brudu wrzuciłem je do ropy ale zapomniałem zdjąć
    gumki (te w których chodzi trzpień). Teraz już wiem jaki to był błąd...
    Gumy spuchły i drą się przy mocniejszym dotknięciu :/ Zdarzyło się to
    jeszcze komuś?
    Na szczęście udało się kupić zestaw naprawczy (od cbr chyba) - wygląda,
    że gumy pasują i jest ten sam rozmiar uszczelnień tłoczka. Złożę i
    zobaczę jak to będzie działać.

    Wojtek Sobociński
    Full szosa 2 sztywniaki
    XTZ 750 '91
    Podkowa Leśna

  • 2. Data: 2011-04-11 18:42:01
    Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 11-04-2011 o 18:50:26 Wojtek Sobociński <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Na szczęście udało się kupić zestaw naprawczy (od cbr chyba) - wygląda,
    > że gumy pasują i jest ten sam rozmiar uszczelnień tłoczka. Złożę i

    zdarzyło.. zdarzyło...

    podstawowy błąd początkujących mechaników :)

    elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
    denaturatem

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-04-11 20:16:30
    Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>

    W dniu 2011-04-11 20:42, Gr4N4c1K pisze:

    > zdarzyło.. zdarzyło...
    >
    > podstawowy błąd początkujących mechaników :)

    No to ja już się nauczyłem :)

    > elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
    > denaturatem

    Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?

    --
    Wojtek Sobociński
    Full szosa 2 sztywniaki

  • 4. Data: 2011-04-11 20:22:11
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-04-11 22:16, Wojtek Sobociński pisze:

    > Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?

    Tak. Do tego powinno sie uzywac sprayu p.n. Brake Cleaner lub po prostu
    denaturatu.

    O taki na przyklad:
    http://allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwersalny-brake-cl
    eaner-500ml-i1446789517.html

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 5. Data: 2011-04-11 20:48:59
    Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>

    W dniu 2011-04-11 22:22, Kuczu pisze:

    > Tak. Do tego powinno sie uzywac sprayu p.n. Brake Cleaner lub po prostu
> [...]

    O, to się przyda. Kupię przy najbliższej okazji, dzięki :)

    --
    Wojtek Sobociński
    Full szosa 2 sztywniaki

  • 6. Data: 2011-04-11 21:15:48
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 11-04-2011 o 22:22:11 Kuczu <q...@g...com> napisał(a):

    > Tak. Do tego powinno sie uzywac sprayu p.n. Brake Cleaner lub po prostu
> [...]

    polecam CRC Brake Cleaner dostępny od ręki we wszelkiej maści
    Intercarsach. cena podobna.

    a do składania użyć odpowiedniego smaru a w najgorszym wypadku na płyn
    hamulcowy. nigdy nie siłować się na sucho z gumkami :)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-04-11 21:29:28
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-04-11 23:15, Gr4N4c1K pisze:

    eaner-500ml-i1446789517.html

    > polecam CRC Brake Cleaner dostępny od ręki we wszelkiej maści
    > Intercarsach. cena podobna.

    Wiekszosc tego typu zmywaczy ma ten sam sklad wiec akurat firma nie ma
    znaczenia. Ja uzywam Wurtha zawodowo i go znam, stad polecalem. Swego
    czasu nawet w Lidlu mozna bylo kupic zmywacz firmy W5, calkiem niezly,
    kumplowi udalo sie kupic 2 kartony w cenie 2 pln za puszke. Wyprzedawali
    czy jakos takos.

  • 8. Data: 2011-04-11 21:41:52
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 11-04-2011 o 22:48:59 Wojtek Sobociński <s...@g...pl> napisał(a):

    eaner-500ml-i1446789517.html

    > O, to się przyda. Kupię przy najbliższej okazji, dzięki :)

    ja swego czasu wypracowałem sobie pewną metodę pozbywania się brudu za
    pomocą kąpieli w gorącej wodzie z dodatkiem sporej ilości proszku do
    prania. po pozbyciu się z grubsza mazi błotno-olejowej (jak coś jest mocno
    zasyfiałe, to po upewnieniu się, że ropa nie zaszkodzi pewnym zwłaszcza
    gumowym elementom najpierw w niej myje) wrzucam części do miski z taką
    miksturą. co jakiś czas zamieszam i czyszczę za pomocą różnych
    szczoteczek. jak nie schodzi od razu to moczy się dalej. i tak do skutku.
    potem płukanie pod bieżącą wodą i suszenie. a takich sprayów to używam już
    w ostatniej fazie przed samym składaniem.

    metoda ta mą tę zaletę, że można ją stosować w domu bo nie śmierdzi i nie
    ma obawy o awanturę z żoną/matką/kochanką :)

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2011-04-11 21:46:42
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 11-04-2011 o 23:29:28 Kuczu <q...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > czasu nawet w Lidlu mozna bylo kupic zmywacz firmy W5, calkiem niezly,
    > kumplowi udalo sie kupic 2 kartony w cenie 2 pln za puszke. Wyprzedawali

    w sumie racja. wiele w składzie się nie zmienia. ale za to CRC ładnie
    pachnie cytrynką :)

    z wurtha to najbardziej byłem zadowolony z suchego teflonu w sprayu.
    rewelacja tylko cena była kosmiczna.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-04-11 21:54:07
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-04-11 23:41, Gr4N4c1K pisze:

> [...]
    >
    > metoda ta mą tę zaletę, że można ją stosować w domu bo nie śmierdzi i
    > nie ma obawy o awanturę z żoną/matką/kochanką :)

    Wlasnie skonczylem gotowanie gaznikow DelOrto w wodzie z octem.
    Skuteczne ale smierdzi okrutnie. Wykorzystalem moment ze kobieta jest na
    wyjezdzie. Inaczej by sie nie dalo :)