  • 71. Data: 2019-05-08 03:04:33
    Temat: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5cd08d8a$0$511$65785112@news.neostrada.pl...

    > Sąd w przypadku art. 49.1 pkt. 2 uchylił "winę" kierujacej i nie uznał że
    > zatrzymała pojazd przed przejściem dla pieszych wbrew przepisom, ponieważ
    > (trudne słowo) WYSTĄPIŁ WARUNEK ograniczonego zaufania

    Kłamiesz.
    Sąd nic nie powiedział o warunku, Sąd powiedział o obowiązku
    wynikającym z art. 4.

    > Jak dotąd, ty się ośmieszasz. Nie rozumiesz podstawowych sformułowań ani
    > przepisów PoRD.

    > Nie nie mówi. Mówi o zwolnieniu do prędkości bezpiecznej. Gdzieś pisałem o
    > pierwszeństwie?

    Zobacz cytat wyżej. To ty pisałeś.

    > Zwolni? :)
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.

    Najczęściej - zatrzyma się.

  • 72. Data: 2019-05-08 03:05:08
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    > Mylisz się. Kierująca zastosowała się do D-6 --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.

    Mylisz się.
    Kierująca zastosowała się do art. 4.
    Tak orzekł Sąd.

  • 73. Data: 2019-05-08 08:15:18
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-08 o 03:02, JaLa pisze:

    > Nie ma takiego przepisu.

    Niczego się nie nauczyłeś w dyskusji a podane było jak na talerzu.

    Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować
    zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten
    utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny
    oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również
    zaniechanie.
    2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do osoby znajdującej się w
    pobliżu drogi, jeżeli jej zachowanie mogłoby pociągnąć za sobą skutki, o
    których mowa w tym przepisie.
    3. Jeżeli uczestnik ruchu lub inna osoba spowodowała jednak zagrożenie
    bezpieczeństwa ruchu drogowego, jest obowiązana przedsięwziąć niezbędne
    środki w celu niezwłocznego usunięcia zagrożenia, a gdyby nie mogła tego
    uczynić, powinna o zagrożeniu uprzedzić innych uczestników ruchu.

    Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
    liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
    drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
    zachowania.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 74. Data: 2019-05-08 09:28:51
    Od: "Realek" <r...@o...pl>

    > Niczego się nie nauczyłeś
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > TYLKO PEDAŁY, JAK LORDBZDET, WSTAWIAJĄ TAK DURNE SYGNATURKI

    Nawet jak zacytujesz całe PoRD, to nic ci nie pomoże,
    bo nie ma przepisu nakazującego zakładanie z góry,
    że ktoś wtargnie na przejście dla pieszych.

  • 75. Data: 2019-05-08 13:17:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 8 May 2019 09:28:51 +0200, w <qau0go$kin$1@news.mixmin.net>, "Realek"
    <r...@o...pl> napisał(-a):

    > Nawet jak zacytujesz całe PoRD, to nic ci nie pomoże,
    > bo nie ma przepisu nakazującego zakładanie z góry,
    > że ktoś wtargnie na przejście dla pieszych.

    Nie ma. Co nie zmienia faktu, że można zatrzymać się przed przejściem celem
    przepuszczenia pieszych.

  • 76. Data: 2019-05-08 13:55:20
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    <r...@o...pl> napisał(-a):

    > Nie ma. Co nie zmienia faktu, że można zatrzymać się
    > przed przejściem celem przepuszczenia pieszych.

    Nie tylko można, ale jest obowiązek udzielenia pierwszeństwa.

  • 77. Data: 2019-05-08 16:17:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Udzielenia pierwszenstwa w opuszczeniu przez pieszego przejscia jesli znalazl sie na
    nim zgodnie z przepisami. Od przepisu o zakazie zatrzymywania sie bez powodu przed
    przejsciem jesli na nim nie ma pieszego nie ma zadnego ustawowego wylaczenia. Jest za
    to 100-300 i jeden punkt karny.

  • 78. Data: 2019-05-08 16:49:57
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-08 o 09:28, Realek pisze:

> [...]

    Z pedałem nie rozmawiam :]

  • 79. Data: 2019-05-08 17:21:22
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-05-2019 o 17:05, JaLa pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:qas58o$96h$1@node2.news.atman.pl...

    > Żeby udzielić pierwszeństwa pieszemu na przejściu
    > to bardzo często pojazd się zatrzymuje.

    Co nie znaczy że musi, że zawsze i że w ogóle jest taki obowiązek.

  • 80. Data: 2019-05-08 17:22:04
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.

    Wszystkie twoje bzdety zostały zauważone i wytknięte.