    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sat, 27 Dec 2014 13:24:44 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zawaliło się
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 27 grudnia 2014 12:04:37 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Pod coś takiego pewnie Konrad by nie wszedł. :-)

    Zdarzało mi się kilka razy zastanawiać czy to co stoi nade mną to jeszcze długo tak
    postoi. Hala targowa w Kielcach/Chorzowie postała kilka dni i się zawaliła.
    Zastanawiały mnie te kubły porozstawiane po podłodze, ale nie uciekałem. Kilka dni
    później mógłbym już nie zdążyć. Trochę później nowe skrzydło terminala lotniczego na
    CDG. Zawaliło się w kilka godzin po odlocie mojego samolotu, a też gapiłem się na
    mocno artystyczny, a skrajnie wyżyłowany od strony inżynierskiej kształt. Mam
    nadzieję że za tę zawaloną instalację ktoś beknie, bo to przecież katastrofa
    budowlana, sprowadzenie niebezpieczeństwa itd. Ja raz wdrapałem się na rusztowanie z
    bambusa. Kije co metr miały stempel kontroli, rusztowanie było łączone sznurkiem
    bardzo zmyślnymi węzłami, na jednym końcu były przymocowane papiery: kto
    odpowiedzialny za jego zbudowanie, kto za nadzór, kto za odbiór, do kiedy można
    użytkować bez przeglądu (do pierwszego deszczu lub ileś tam miesięcy). Ani jednego
    wkręta nie było, nawet foliowa koperta z papierami nie była przypięta zszywkami ani
    pinezkami, tylko przywiązana sznurkiem. Na coś takiego nie bałem się wejść. A jak
    artysta plastik zawiesił ludziom nad głowami parę ton desek bez pojęcia żadnego, to
    teraz go trzeba pociągnąć do odpowiedzialności. Kto wie gdzie jeszcze poza Polską
    architekt musi być inżynierem?