    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zawaliło się
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 29 Dec 2014 03:46:03 +0100

    Dnia Sat, 27 Dec 2014 13:24:44 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Zdarzało mi się kilka razy zastanawiać czy to co stoi nade mną to
    > jeszcze długo tak postoi. Hala targowa w Kielcach/Chorzowie postała
    > kilka dni i się zawaliła.

    Kilka lat.

    > Zastanawiały mnie te kubły porozstawiane
    > po podłodze, ale nie uciekałem.

    A widzisz - nalezalo uciekac :-)

    >Kilka dni później mógłbym już nie zdążyć.

    > Trochę później nowe skrzydło terminala lotniczego na CDG.
    > Zawaliło się w kilka godzin po odlocie mojego samolotu, a też
    > gapiłem się na mocno artystyczny, a skrajnie wyżyłowany od strony
    > inżynierskiej kształt.

    A moze problem jest w Tobie - co sie przyjrzysz, to sie wali :-)

    > Ja raz wdrapałem się na rusztowanie z bambusa.

    Ja to znam tylko z telewizji ... robi wrazenie.
    15 pieter sznurkami wiazane :-)

    > Kije co metr miały stempel kontroli, rusztowanie było
    > łączone sznurkiem bardzo zmyślnymi węzłami, na jednym końcu były
    > przymocowane papiery: kto odpowiedzialny za jego zbudowanie, kto za
    > nadzór, kto za odbiór, do kiedy można użytkować bez przeglądu (do
    > pierwszego deszczu lub ileś tam miesięcy). Ani jednego wkręta nie
    > było, nawet foliowa koperta z papierami nie była przypięta
    > zszywkami ani pinezkami, tylko przywiązana sznurkiem. Na coś
    > takiego nie bałem się wejść.

    Z powodu papierow ?
    Bo przeciez to sie kiwa, skrzypi - jest sie czego bac.

    Tam w tej stoczni tez tasma zawiesia miala papiery, dzwigowy mial
    papiery, inspektorzy mieli papiery. Hala w Katowicach tez miala
    papiery.
    P.S. Wiecej o tych papierach
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_budowlana_na
    _%C5%9Al%C4%85sku_(2006)

    > A jak artysta plastik zawiesił ludziom
    > nad głowami parę ton desek bez pojęcia żadnego, to teraz go trzeba
    > pociągnąć do odpowiedzialności. Kto wie gdzie jeszcze poza Polską
    > architekt musi być inżynierem?

    A jak jest na swiecie ? Bo tam mam wrazenie ze "architekt" odpowiada
    nawet bardziej za konstrukcje budynku niz u nas, ale moze jest podzial
    na "artist architect", albo to blad tlumaczenia filmow na polski.

    J.