  • 11. Data: 2015-04-03 21:01:01
    Temat: Re: "Ze starej płyty..."
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    news:mfm8hv$i29$1@node2.news.atman.pl...

    > Wiem jak je zrobić w Windosie, ale jak zrobić screen biosu, tak żeby
    > przeżył reset, tego to już nie wiem :/

    Zajrzałem do instrukcji tej płyty, opcje "rokujące nadzieję":
    APIC ACPI SCI IRQ - rozszerza pulę dostępnych przerwań. Defaultowo ustawiona
    jest na No, możesz przełączyć na Yes i sprawdzic czy pomoże. Choć nie wiem
    czy żeby zadziałało to nie wymaga reinstalacji windows.
    Clear NVRAM - resetuje rozdział zasobów m.in. dla kart PCI. Po restarcie nie
    musisz z powrotem wyłączać tej opcji, płyta sama powinna wrócić na No.
    Spread Spectrum - tu akurat mała szansa że pomoże, ale możesz spróbować.

    > Znalazłem chwile i przełozyłem na moment karty. Daję screeny zrobione z
    > Windowsa

    Nie wiadomo czy to wogóle konflikt IRQ jest powodem problem. Producenci kart
    wifi N mogli juz sobie odpuścić testowanie swoich kart z tak starymi płytami
    jak twoja.

    > Fakt, mogłem, ale też nie popełniłem jakiegoś wielkiego upadku
    > finansowego, nawet gdyby tego TP-Linka trzeba było posmarować smalcem i
    > rzucić psom na pożarcie

    To możesz też wymienić płytę i CPU na coś nowszego (dwurdzeniowego). Raz że
    potencjalnie mniej problemów z kompatybilnością kart rozszerzeń, a dwa że
    sam komp stanie się znacznie żwawszy.

    > Nie mam włączonego LOGO SHOW. Natomiast mój monitor w trakcie rozruchu
    > komputera momentami przygasa (wyłączane jest podświetlenie matrycy) i
    > być może dlatego nie wszytko jest widoczne

    Możesz sprawdzić na innym monitorze (albo na telewizorze, te stary karty AGP
    miały na ogół jakiś TV Out).

  • 12. Data: 2015-04-03 21:39:41
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    rnetia.pl
    *maX* napisał(-a):

    > Nie wiadomo czy to wogóle konflikt IRQ jest powodem problem.

    Też mam wątpliwości. Zrzuty ekranu nie wykazują tego i w menadżerze
    urzadzeń wydaje sie wszystko być OK.

    > Producenci kart wifi N mogli juz sobie odpuścić testowanie swoich
    > kart z tak starymi płytami jak twoja.

    Że nie testowali, to tego jest niemal pewien. Gdzie by im sie chciało
    wykpywac takiego dinozaura, do kótrego ostatnia aktualizacja BIOS-u była
    niemal 11 lat temu

    > To możesz też wymienić płytę i CPU na coś nowszego (dwurdzeniowego).
    > Raz że potencjalnie mniej problemów z kompatybilnością kart
    > rozszerzeń, a dwa że sam komp stanie się znacznie żwawszy.

    Mogę, pytanie tylko po co? Cele, do których go używam nie wymagają ani
    dwóch rdzeni, ani większej żwawości. To już prędzej po omacku będę
    szukał karty WiFi, która nie będzie kłócić się z dźwiękiem

    > Możesz sprawdzić na innym monitorze (albo na telewizorze, te stary
    > karty AGP miały na ogół jakiś TV Out).

    Innego monitora nie mam, natomiast jak się kiedyś dorobię dłuższego
    kabla HDMI, to podłaczę go to telewizora :)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 13. Data: 2015-04-05 14:31:55
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Big Jack <a...@b...zz> wrote:

    > Wiem jak je zrobić w Windosie, ale jak zrobić screen biosu, tak żeby
    > przeżył reset, tego to już nie wiem :/

    Zrob zdjecie aparatem, telefonem, czymkolwiek. Jak sie pojawia tylko na
    chwile, to nagraj film i wytnij klatke.

    > Nie mam włączonego LOGO SHOW. Natomiast mój monitor w trakcie rozruchu
    > komputera momentami przygasa (wyłączane jest podświetlenie matrycy) i
    > być może dlatego nie wszytko jest widoczne

    Wciskaj przycisk PAUSE, to zatrzyma rozruch i da monitorowi czas na
    odpalenie sie. Odpauzujesz dowolnym innym przyciskiem.

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 14. Data: 2015-04-07 16:08:51
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Big Jack* napisał(-a):

    > Nie wpadłem na takie sprawdzenie. Ale... Problem wystepuje kiedy karta
    > już jest zainstalowana sprzętowo, bez zainstalowanych sterowników, a
    > więc komunikacji raczej bym się nie spodziewał.

    Tutaj dodaję małe sprostowanie. Pobawiłem się jeszcze dzisiaj i
    zauważyłem rzecz następującą: kiedy kartę włoży się do slotu, to dźwięk
    jest jeszcze ok, a więc wbrew temu co pisałem wcześnieniej jest dobrze.
    No chyba, że teraz szczęśliwie się złożyło że akurat nic nie
    trzeszczało, albo wcześniej jak sprawdzałem byłem już przewrażliwiony i
    słyszałem już nawet to, czego nie było. Natomiast na 100% problem
    pojawia się natychmiast po instalacji sterowników.
    Działanie routera nie ma wpływu.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675